EL MUNTATGE RECALARÀ A LA SALA BARTS AL DESEMBRE
Sau a ritme de musical
L'obra 'Boig per tu', amb direcció musical de Pep Sala i artística de Ricard Reguant, s'estrenarà a Vic el pròxim 12 d'octubre

Ricard Reguant (esquerra) i Pep Sala, ahir, durant la presentació en la sala Barts. /
El projecte, més o menys, ja va néixer fa vuit llargs anys. El guitarrista i compositor Pep Sala (la meitat de Sau) i la coreògrafa Mayte Marcos van acariciar la idea quan van coincidir al musicalEl retaule del flautista de TV-3.«Ho vam concebre com una pel·lícula musical, després com una sèrie. Però res, no va arribar a fer-se»,va relatar ahir el director artístic Ricard Reguant de, l'ara sí,Boig per tu, el musical. Una obra que, cal aclarir, no girarà al voltant de la història de la banda i que s'estrenarà al lloc on va néixer, a Vic, el 12 d'octubre al teatre Atlàntida. Un parell de mesos després farà temporada a la sala Barts de Barcelona, a partir del 2 de desembre.
Sala va reprendre la il·lusió quan
va tornar a sorgir el tema mentre treballava amb el productor de cine Diego Rodriguez (Silencio Rodamos) en la seva nova pel·lículaPanzer Chocolate(ell en firma la banda sonora). I de seguida va tornar a pensar en Cruz i en Ricard Reguant, amb qui el malaguanyat cantant de Sau, Carles Sabater, havia fet el musicalTots dos. Encara que en realitat el vincle Sau-Reguant es remunta a més lluny.
12 actors i cinc músics
Reguant va dirigir el videoclip de SauÉs inútil continuar,«que es va rodar a Londres, Nova York i el Carib,
però que és recordat, sobretot, pels culs de les mulates que hi surten», va dir fent broma el dramaturg. Va ser llavors, bé, durant l'estada a Londres no al Carib, quan Reguant va introduir Sala en els musicals. No n'havia vist mai cap. I el primer que va deixar anar:«Això és impossible que es faci a Catalunya».
El muntatge comptarà amb música en directe i amb 12 actors (avui comença el càsting) que abordaran fins a 25 cançons de Sau, adaptades i actualitzades per a l'ocasió.«Totes
sonaran diferents. I, Foc al cos, per exemple, la cantaran noies»,va avançar Reguant.
Les peces les ha triat l'encarregat d'escriure el guió, Joan Gallart. I cap està posada amb calçador.«L'obra narrarà la història d'un grup de joves amb inquietuds i ganes de passar-s'ho bé», va explicar Gallart.«Encara que no coneguis els temes de Sau, et poden interessar pel que expliquen. I a l'argument hi ha les constants del repertori del grup: l'amistat, l'amor i la lluna com una cosa inabastable. Perquè Boig per tu és un himne a la lluna. I als bars», va recordar Reguant.
Per a Pep Sala,«és un orgull que unes cançons que es van fer fa 25 anys tinguin vigència. Amb el Carles no vam pensar mai que formarien part d'un musical, però tots els clàssics han acabat en un teatre»,va assegurar, satisfet.
- Motociclisme Un veloç Àlex Márquez s’apropia de la MotoGP a Silverstone
- Festa diürna Sis de cada 10 discoteques de Barcelona ja ofereixen sessions de tardeig
- Protecció de la infància Teófilo va abusar de la menor de la DGAIA un any abans de l’acollida
- Projecte Stolpersteine Joan Riba no va anar a la División Azul: una llamborda daurada a Barcelona reconeix una víctima dels nazis
- 6 finals en 7 anys El Barça vol engegantir el seu regnat amb la quarta Champions