comiat D'una llegenda culinària A cala montjoi
Adrià tanca El Bulli i saluda la fundació
El xef converteix l'adéu al restaurant en una festa de reencarnació

A l’esquerra, Ferran Adrià, durant l’acte matutí davant la premsa per acomiadar El Bulli. A la dreta, el pastís en forma de buldog elaborat per Christian Escribà. /
Ferran Adriàés un místic que creu en la reencarnació. Durant la roda de premsa amb què ahir va tancar el seu prestigiós restaurant, l'excepcional xef i els seus millors acòlits (entre els quals hi ha cinc dels sis millors cuiners del món) es van referir una vegada i una altra (com si d'un mantra culinari es tractés) a «l'esperit» d'El Bulli, que, segons sembla, no morirà mai. Però és que, a més a més, aquest geni dels fogons va saber convertir el que semblava un comiat (o un enterrament) en una festa de benvinguda dedicada al nou ésser en què s'encarnarà l'ànima del famós establiment de cala Montjoi: El Bulli Foundation. Tot un exercici d'alquímia que no serà una realitat fins al 2014, quan finalment s'acabin les obres de reforma que han de començar aquest any.
El comiat d'El Bulli (o la benvinguda a la fundació, tant és) es va celebrar en dos actes. El públic i el privat. El primer es va saldar amb una compareixença davant els mitjans de comunicació en què hi havia tots els caps de cuina en la història del restaurant i sis grans cuiners de talla internacional que han passat per l'establiment. El segon va consistir en una celebració privada (l'últim sopar) en què van participar familiars i amics d'Adrià. Una festa del paladar en què hi va haver diferents sorpreses, regals i fins i tot 12 campanades per celebrar l'arribada d'El Bulli nou. Tot plegat presidit per un pastís gegant, en forma de buldog francès, elaborat perChristian Escribà, un dels millors amics del xef de l'Hospitalet de Llobregat.
Notícies relacionadesAsseguts darrere dels micros, fent costat aAdrià, impressionava veure juntsRené Redzepi, el restaurant del qual, el Noma (Copenhaguen), està considerat el número u del món per la revista britànicaRestaurant; Joan Roca, d'El Celler de Can Roca de Girona (segon);Andoni Luis Aduriz, del Mugaritz d'Errenderia (tercer);Massimo Bottura, de l'Osteria Franciscana de Mòdena (quart);Grant Achatz, de l'Alinea de Chicago (sisè), iJosé Andrés, considerat una eminència als Estats Units i propietari de restaurants a les ciutats de Las Vegas, Los Angeles i Washington.
EL LLEGAT / Tots ells amb el mateix credo transformador després d'haver passat pel restaurant d'Adrià en alguna etapa de la seva vida i haver estat conquistats pel famós esperit d'El Bulli: «Llibertat intel·lectual; creativitat; passió; esforç; compromís; inconformisme; treball en equip, generositat». És el que diuen que van aprendre. Això i molt més ésFerran Adrià.
- Motociclisme Un veloç Àlex Márquez s’apropia de la MotoGP a Silverstone
- Festa diürna Sis de cada 10 discoteques de Barcelona ja ofereixen sessions de tardeig
- Protecció de la infància Teófilo va abusar de la menor de la DGAIA un any abans de l’acollida
- Projecte Stolpersteine Joan Riba no va anar a la División Azul: una llamborda daurada a Barcelona reconeix una víctima dels nazis
- 6 finals en 7 anys El Barça vol engegantir el seu regnat amb la quarta Champions