CRÒNICA

La soprano Begoña Alberdi i l'actriu Gretel Stuyck brillen a 'Vittoria'

1
Es llegeix en minuts
CÉSAR LÓPEZ ROSELL
BARCELONA

Una parella d’altura. O, si vostès ho prefereixen, a l’altura del delirant plantejament deVittoria, el paròdic i desbordant cabaret líric que desferma sense parar el riure al Club Capitol. La soprano Begoña Alberdi, amb la seva descontrolada vis còmica i el seu espectacular registre vocal, i l’aparentment delicada, i també canyera, actriu Gretel Stuyck són les responsables que la peça, escrita per Marc Rosich i dirigida amb excel·lent sentit de la mesura del format per Antonio Calvo, entri des del principi com un refrescant mojito en un calorós dia d’estiu.

El cara a cara en escena de dos personatges antagònics de Shakespeare com el de la dominant i manipuladora Lady Macbeth (encarnada amb perfildominatrixper Alberdi) i el de la timorata, panoli, però maliciosa Ofèlia (resplendent i atractiva

Stuyck) acaba sent una encertada idea, sobretot per l’eficàcia d’un text resolutiu que funciona molt bé en escena.

Ofèlia, farta de la indiferència d’un Hamlet que no li fa cas i de la mort que l’espera sempre al final de cada funció, resulta el contrapunt perfecte per la seva ingenuïtat d’una agressiva i caricaturesca Lady Macbeth, que apareix com vestida en unsex shop, i a qui la ficció situa a l’òpera, fins al punt de fer-la expressar, parlant i cantant, en llengua ita-

liana.

Amb Josep Ferrer al piano i fent puntualment d’actor, Alberdi es llueix interpretant àries iliederrelacionats amb la trama de l’espectacleNel dì della Vittoria, de Verdi, de la qual s’extreu el títol del mun-

tatge, i peces de Berlioz, Wagner, Bellini i Offenbach surten de la seva gola amb la força i potència in-

terpretativa pròpies de l’artista,

que recentment va triomfar amb

Alba eterna, d’Albert Guinovart, i abans ambTirant lo BlanciDon Carlos, obres muntades per Calixto

Bieito.

Notícies relacionades

L’àgil encaix dels gags, amb abundància de jocs lingüístics, fa que la funció no decaigui mai. Són molt divertides les incursions de Lady Macbeth quan ofereix a una Ofèlia que també canta ganivets perquè se suïcidi amb l’efectisme teatral que dóna la sang. I estan a l’altura les rè-

pliques de Stuyck, encertadíssima en els recursos gestuals. Un goig aquest espectacle que només està en cartell fins al 18 d’abril. Mereix la pròrroga.