Urbanisme

BCN pagarà un milió per reparar l’acabat de reformar carrer de Pi i Margall

Un peatón pasa por un paso de cebra con el adoquinado maltrecho en la calle Pi i Margall, en Barcelona.

Un peatón pasa por un paso de cebra con el adoquinado maltrecho en la calle Pi i Margall, en Barcelona. / ZOWY VOETEN

1
Es llegeix en minuts
Jordi Ribalaygue
Jordi Ribalaygue

Periodista

Especialista en Barcelona i àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El carrer de Pi i Margall, que uneix la Vila de Gràcia amb el Baix Guinardó, va estrenar la seva remodelació amb voreres més amples i menys carrils el desembre del 2023, després d’un any i mig d’obres. Però el novembre del 2024, 11 mesos després que la via es reobrís per complet, les esquerdes i els sots ja quarteraven la calçada, on l’asfalt va ser reemplaçat per pedres de granit.

La nueva calle de Pi i Margall, después de las obras. /

Ajuntament de Barcelona
Notícies relacionades

"Vas amb el cotxe i es nota que el terra fa croc-croc. També se sent quan passa el bus i per a qui va amb moto és un perill; també ho és creuar a peu: és un horror, soc gran i vaig amb molt de compte per mirar de no ensopegar", confessa Isabel Ciurana, una veïna de la zona. Poc més de mig any després de reconèixer els danys que hi ha a l’empedrat, l’Ajuntament va anunciar ahir que pagarà gairebé un milió d’euros per arreglar els desperfectes, renovant de nou el ferm i recorrent a un altre tipus d’enllosat.

"El deteriorament ha sigut molt inusual i molt ràpid", va observar la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme i regidora de Gràcia, Laia Bonet. A més, la pintura que assenyala els passos zebra i el carril de bici no s’ha adherit bé al paviment, de manera que les marques s’han difuminat. Bonet va dir que la calçada entre la plaça d’en Joanic i la ronda del Guinardó s’haurà de tornar a aixecar "per una qüestió de seguretat i per les molèsties que genera".

Temes:

Urbanisme