CRISI A VENEÇUELA
Maduro denuncia que els EUA han ordenat assassinar-lo
El líder veneçolà assegura que el Govern de Colòmbia ha rebut l'encàrrec de matar-lo

afp 1cd89r /
El president de Veneçuela, Nicolás Maduro, acusa el seu homòleg nord-americà, Donald Trump, d’ordenar al Govern de Colòmbia acabar amb la seva vida. Així ho ha expressat en l’entrevista concedida a l’agència russa RIA.
Malgrat la seva oposició cada vegada més militant a Maduro, a qui consideren un dictador, tant Washington com Bogotà han negat repetidament les acusacions de complots per matar-lo.
Maduro, que va sobreviure al que va considerar un intent d’assassinat l’agost de l’any passat, ha dit que estava ben protegit, cosa que li garantia una llarga vida. S’ha negat a fer comentaris sobre els informes que evidenciaven que Rússia va enviar contractistes militars privats per ajudar a vigilar-lo.
També ha rebutjar l’exigència d’un vot presidencial ràpid, i ha dit que la seva reelecció l’any passat va ser justa malgrat les denúncies de frau i la prohibició de dos rivals de l’oposició. "Vaig guanyar amb el 68% dels vots", ha dit a l’agència russa RIA.
"Vaig guanyar legítimament... Si els imperialistes volen una nova elecció, que s’esperin fins al 2025". Malgrat al·legar que Trump el vol mort, Maduro ha dit que està a punt per reunir-se amb ell "on vulgui", però ha pensat que la perspectiva era poc probable, donat el que ha descrit com els intents dels assessors de Trump d’evitar-ho.
El líder veneçolà ha dit que Mèxic, l’Uruguai, Bolívia, Rússia, el Vaticà i diversos països europeus anònims volen converses entre ell i l’oposició. "Estic a punt per asseure’m a la taula de negociació amb l’oposició perquè parlem en benefici de Veneçuela", ha dit Maduro. Respecte a la investigació i possible arrest de Guaido, ha dit: "Que jo sàpiga, aquesta mesura encara no s’ha pres. Esperarem els processos constitucionals i legals interns per veure quins seran els resultats. No ens precipitarem, bé, espera".
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers