Gestió migratòria
Londres limita els visats i exigirà més anys per tenir la nacionalitat
Starmer anuncia un pla per "recuperar el control" de les fronteres i frenar l’arribada d’immigrants al Regne Unit

El Govern laborista del Regne Unit va anunciar ahir un pla per endurir el sistema d’immigració legal, a fi de reduir el nombre d’estrangers que entren al país, que estaran sotmesos a proves d’anglès i un reforç dels visats. Un pla que el primer ministre, Keir Starmer, va presentar 10 dies després de l’ascens del partit populista de dretes i antiimmigració Reform UK, de Nigel Farage, en els recents comicis locals parcials celebrats a Anglaterra. Entre el 2019 i el 2023, la migració neta, la quantitat d’estrangers que entren davant els que marxen, es va quadruplicar, cosa que equival gairebé a la població de Birmingham, la segona ciutat del país, va afegir Starmer.
Algunes de les propostes contingudes en un llibre blanc donat a conèixer ahir inclouen posar fi a la nacionalitat britànica per als que resideixin legalment durant cinc anys al Regne Unit. Al seu lloc, s’exigirà passar una dècada al país abans de sol·licitar la ciutadania. No obstant, es podrà accelerar el procés per a treballadors com infermers, metges i enginyers. Així mateix, s’exigirà als immigrants un nivell d’anglès més alt en totes les rutes d’immigració, incloent els seus dependents adults, que hauran de parlar anglès.
A més, es posarà fi a la contractació internacional per a empleats en el sector de la dependència i les cures. I la taxa pagada per les empreses que patrocinen un treballador migrant s’incrementarà en un 32%. Al seu torn, els visats de treball estaran subjectes a comptar amb una titulació universitària, cosa que reverteix un sistema que va veure augmentar la proporció de permisos d’estada per a treballadors menys qualificats emesos entre el 2021 i el 2024. Per a les ocupacions per sota d’aquest nivell, l’accés al sistema d’immigració serà limitat i es basarà en l’evidència d’escassetat de mà d’obra.
Estudiants estrangers
Altres de les mesures passen per endurir els exàmens per a les universitats que ofereixen places a estudiants estrangers. I la permanència dels graduats al Regne Unit després dels seus estudis es reduirà de dos anys a 18 mesos.
La migració legal neta va arribar a 728.000 persones fins al juny del 2024, segons les últimes xifres. El nou pla no aborda els casos de persones que creuen il·legalment el canal de la Mànega en pastera.
- Distribuït a Catalunya Retirat un altre fuet tallat per salmonel·la: ja són tres marques afectades per aquesta raó
- HOSPITAL GREGORIO MARAÑÓN Boda a l’uci: l’Esther i el Javier es donen el ‘sí, vull’ en una emocionant cerimònia organitzada pels sanitaris
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses
- Polèmica La família de Guillem Agulló acusa el Govern d'Illa de "silenciar" el premi en la seva memòria
- Maltractament a GENT GRAN La fiscalia investiga una vintena de casos d’abús econòmic d’avis
- Els riscos dels microplàstics per a la fertilitat: què has de saber si vols ser pare o mare
- "No guiris, només locals": augmenten els usuaris d''apps' de cites que veten els 'expats' a Barcelona
- Hongria Jaume Collboni, en la marxa de l’Orgull LGTBI prohibida a Budapest: «Pot passar demà a Barcelona»
- Complex d’oci i esport Paella gratis i rumba en directe en la inauguració del nou ‘wakepark’ de Castelldefels
- Comissió bilateral El Govern espanyol i la Generalitat pactaran el finançament singular de Catalunya en una reunió el 14 de juliol