Messi vol conèixer el papa

La Pulga va dir que el Barça es va recuperar emocionalment de les derrotes amb el Reial Madrid després de golejar el Milan

Mascherano i Messi, durant un acte benèfic.

Mascherano i Messi, durant un acte benèfic. / ALEJANDRO PAGNI (AFP)

2
Es llegeix en minuts
ABEL GILBERT / Buenos Aires

"És un orgull per a tots els argentins. Algun dia m'agradaria conèixer-lo", va dir Lionel Messi sobre el papa Francesc, conegut per la seva afició al futbol. La Pulga es va sumar, a la seva manera, a l'entusiasme general per l'entronització de Jorge Bergoglio. Però abans d'imaginar-se una trobada al Vaticà, l'astre mundial té un seguit de desafiaments pendents: seguir la seva carrera triomfal amb la selecció, que aquest divendres s'enfronta amb Veneçuela per les eliminatòries del Mundial 2014, i avançar amb el Barça a la Lliga i a la Champions League.

Messi va parlar davant la premsa del "mal" que li van fer les derrotes davant el Reial Madrid. Però els culers, va dir, van trobar una immediata reparació emocional i esportiva al golejar el Milan. "Per sort vam passar l'eliminatòria, vam accedir a quarts i va ser molt important per a nosaltres".

"La veritat que és molt bonic, tornem després d'alguns partits quan abans estaven sempre acostumats. Fa poc vam jugar amb l'Equador i va ser molt bonic, va ser un dia espectacular per a tots, per la gent, el partit, el resultat. La gent està il·lusionada amb aquesta selecció, pels resultats, pel joc de l'equip i està bé que la gent estigui amb ganes", va dir, respecte al present del conjunt que dirigeix Alejandro Sabella, que no tindrà Di María ni Agüero.

Gran part d'aquesta remuntada de l'Argentina té en Leo el seu principal artífex. A l'Argentina no li va anar bé amb Veneçuela a Caracas. Divendres és el moment de la revenja. "És una selecció que està ben parada, que sap a què juga, que sap què vol", la va definir.

La classificació al Mundial

Notícies relacionades

Si la selecció obté els sis punts tindrà pràcticament la butlleta del seu viatge al Brasil a les mans. Per això s'ha de guanyar a La Paz, a uns 5000 metres d'altura, davant Bolívia. "L'última vegada que hi vam anar, va ser un cop molt fort per a tots els que hi érem en aquell moment i volem canviar la imatge", va recordar, sobre la derrota per 6-1, durant l'era de Diego Maradona. "Va ser terrible. Fas un partit com aquell i no et recuperes més".

A Buenos Aires hi ha una palpable "francescmania". Però ha de competir amb l'adoració que suscita Messi. La relació ja no és de suspicàcia o recel. Tampoc de comparació amb Maradona. "Noto el canvi, no només amb la meva persona sinó també amb la selecció argentina. Després de molts resultats la gent no estava tan aficionada i avui està més il·lusionada que mai una altra vegada. Això és boníssim i hem d'estar tots junts per aconseguir el que tots volem", ha explicat Messi, que ha participat juntament amb Javier Mascherano en un acte solidari de l'Unicef.