Fins al 2 de juliol
Esplugues acull ‘Lutum, l’essència dels edificis’, una exposició sobre la ceràmica arquitectònica del segle XX
S’hi exposen més de 45 peces, majoritàriament dels fons propis del Museu d’Esplugues que mai han vist la llum al públic

‘Lutum, l’essència dels edificis’ és la nova exposició temporal al Museu Can Tinturé d’Esplugues (Baix Llobregat), que recupera peces que provenen de les façanes, estances o passadissos: teules, maons, rajoles, canonades o balustrades de ceràmica.
La mostra vol explicar els usos, la riquesa de models i les principals etapes de la ceràmica aplicada a l’arquitectura catalana entre finals del segle XIX i principis del XX, a través de les col·leccions dels Museus d’Esplugues. S’exposen més de 45 peces, majoritàriament dels fons propis del Museu que mai han vist la llum al públic.
«Hi ha una voluntat compartida de salvaguardar l’arquitectura», afirma la regidora de Cultura, Maribel Aguilera. En l’exposició s’exhibeixen aquestes peces, petites obres d’art d’ús quotidià, però també s’explora la seva relació, a través de fotografies, amb edificis singulars dels quals formen part.
Notícies relacionades«Pujol i Bausis només feia ceràmica aplicada a l’arquitectura», recorda el vicepresident de l’Associació Catalana de Ceràmica, Joan Rosal i Sagales, comissari de l’exposició, organitzada pels Museus d’Esplugues en col·laboració amb aquesta entitat que destaca com aquesta ceràmica funcional està decorada amb detall sempre que està a la vista. Lutum es pot visitar de forma gratuïta al Museu Can Tinturé fins al 2 de juliol.
Més notícies d’Esplugues a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers