Iniciativa municipal
Esplugues forma el seu primer Fòrum de la Infància i l’Adolescència per donar veu als joves del municipi
Està format per nois i noies de la ciutat d’entre 9 i 17 anys

Esplugues (Baix Llobregat) compta des de l’1 de febrer amb un nou òrgan de participació i implicació dels nens i adolescents d’Esplugues en els assumptes públics que els afecten. Però a diferència del Consell de Nens –format per alumnes de 5è o 6è de primària i de l’Audiència Jove –de 4t d’ESO–, el Fòrum de la Infància i l’Adolescència dona veu a tots els nois i noies del municipi entre 9 i 17 anys.
En un acte presidit per l’alcaldessa, Pilar Díaz, el Saló de Plens municipal ha acollit aquest 1 de febrer la constitució del Fòrum, format per 18 representants de diferents franges d’edat: de 9 a 11 anys, de 12 a 14 anys i de 15 a 17 anys.
La seva elecció ha format part d’un procés democràtic, a través del portal Esplugues Participa, en el qual totes les persones d’aquestes edats del municipi podien votar entre les 35 candidatures que es van presentar. L’alcaldessa va destacar que «és important que se sumi a la construcció de la ciutat» i que «serà la veu» de nens i adolescents d’Esplugues.
Reglament de funcionament
Les persones membres del Fòrum es reuniran una vegada al mes a l’Espai Jove Remolí, per recollir, analitzar, debatre i consensuar les propostes, que es dirigiran generalment a l’ajuntament. Una persona dinamitzadora els recolzarà a l’hora d’elaborar un reglament de funcionament –entre altres coses, com renovar durant els anys que duri el mandat– i com fer les propostes.
El Fòrum possibilitarà la representació dels nens i adolescents d’Esplugues al Consell Nacional de la Infància i l’Adolescència de Catalunya, així com en el Consell Estatal de Participació de la Infància i l’Adolescència, òrgans a què també podran enviar les propostes.
Més notícies d’Esplugues a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers