Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

No cal començar de zero

Maria Jesús Comellas i Carbó

És curiós que per evançar s'oblidin les experiències fetes i sembla que s'hagi de començar tot de nou. Espero que hi hagi un petit record al moviment de renovació pedagògica dels anys 60-70 i els anteriors. Ja no hi havia llibres de text, però no es van teure els llibres de l'escola: n'hi havia a l'aula ¡ a la biblioteca. També l'alumnat llegia i es valorava la lectura. Està clar que no hi havia internet però el llibre tenia i crec que ha de tenir el seu lloc. No eren llibres de fitxes ni pseudoquaderns on omplir buits. Ja es feien projectes i eren molt motivadors. També es van generar dubtes i ben segur es demanava més implicació tant de l'alumnat (que no era passiu o sols receptor d'informacions donades) i del professorat que tenia il.lusions per fer un progrés en l'educació malgrat les dificultats. De fet, però, també ara hi ha moltes escoles públiques, amb les dificultats d'estabilitat que tothom coneix, i també de concertades. Totres elles en molts casos anònimes que continuen aquesta tasca d'estimular, motivar i afavorir que l'escola i l'educació sigui l'ascensor que ha de permetre la millora de tota la població i per això aposten a que sigui l'alumnat el que millori el context familair i social i no la familia la que completi la tasca iniciada a l'escola. Potser no cal pensar que cal fer uns canvis que sols podran ser minoritaris i deixaran una gran part de la població més fràgil encara. Crec que cal aprofitar la tecnologia, cal potenciar una mirada més pedagògica i prendre decisioins que puguin donbar estabilitat al procés educatiu tot buscant les adaptacions corresponents que afavoreixin la millora no sols de resultats sino de l'educació.

Entretots

¿Què opines de l'escola sense llibres, assignatures ni exàmens?

Participa en el debat sobre els nous mètodes pedagògics

Participacions delslectors

Mésdebats