Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
Valors de l'ensenyament
Eulàlia Isabel Rodríguez Pitarque
Aquests dies que es debat sobre nous mètodes pedagògics i es posen en qüestió molts aspectes de l'ensenyament actual, com ara la necessitat o no dels llibres de text, de les assignatures i dels exàmens, considero que tant uns com els altres són necessaris i útils.
Entretots
¿Què opines de l'escola sense llibres, assignatures ni exàmens?
Participa en el debat sobre els nous mètodes pedagògics
Crec que els llibres de text han estat i poden continuar sent una molt bona eina de suport tant per als professors com per a l'estudi pels alumnes. Ja siguin llibres digitals o de paper, si estan ben fets, compleixen la funció d'explicar d'una forma didàctica allò que el currículum demana saber, perquè ajuden els professors a tenir una guia per a la preparació o mentre es fa la classe, i als alumnes a poder adquirir els diversos coneixements durant o després de la classe. Mentrestant, el professors de seguida veiem quan un llibre de text exposa bé els continguts de la nostra matèria, cosa que ens permet d'escollir entre les diverses opcions editorials.
A la vegada, crec que les assignatures són necessàries perquè cada una d'elles detalla un aspecte de la realitat, el qual, lògicament, s'ha de saber fer encabir en una visió de conjunt o concatenada d'aquella. I qui millor que un especialista en cada assignatura per donar-ne la millor informació? En tot cas, allò que caldrà serà saber establir la transversalitat i dependència entre elles i que el fet esdevingui ben evident als alumnes i après.
D'acord amb això, els exàmens continuen sent una bona eina per comprovar si s'ha assolit allò que es pretenia ensenyar o estudiar, i més quan de tipus d'ells n'hi ha molts; en el benentès, però, que és el criteri del professorat el que ha de saber escollir aquell que s'adapti millor a cada matèria i situació concrets.
Participacions delslectors
Revolución sí, pero con lógica
Luis Altuna Azpeitia San Sebastián
La escuela que viene
Julio Aracil Alicante
Una revolución posible
Fernando Sánchez Barinas (Venezuela)
Benvinguda l'escola viva

Sergio Sánchez García Vilanova i la Geltrú
Por una escuela nueva
Tatiana Rodríguez Penín Barcelona
'Implicat'art', un projecte de cooperació a Sant Adrià
Cèsar Caparrós Sant Adrià de Besòs
Mésdebats
el problema de la vivenda
El debat
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Veus en primera persona «Ara vivim més tranquils»: per què Cardedeu és el destí de moda de l’èxode de Barcelona
- Un ferit greu i un altre menys greu en l'accident d'una aeronau a Mollerussa
- Llegir per desconnectar Ariane Hoyos, la influencer que alimenta l’huracà literari amb el seu club de lectura mensual
- Als 65 anys Mor Joan Callau, exalcalde de Sant Adrià de Besòs i exdirigent del PSC
- La invasió russa Ucraïna substitueix soldats amb robots terrestres d’atac i kamikaze en l’assalt a posicions russes