Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

L'automòbil particular, responsabilitzat injustament de la contaminació que pateix Barcelona

190509 f packfotos contaminacio 0750-760x428

190509 f packfotos contaminacio 0750-760x428

Talment com era de suposar ja tenim la polèmica servida i si no s'imposa el seny, em penso que anirà en augment, perquè el problema que es planteja no és de fàcil solució si és que en té.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

És evident que es vol responsabilitzar exclusivament el sector de l'automòbil particular de la contaminació que pateix Barcelona i el seu entorn, motiu pel qual se'l criminalitza (en especial la motorització amb dièsel). Tanmateix, les limitacions previstes no es consideren suficients i es pretén que es descomptin punts del carnet de conduir, cosa que sembla que la DGT ha desestimat per raons òbvies.

Estaria bé que algun 'cervell pensant' del pla estratègic anunciat es dignés a explicar -racionalment- quines són les actuacions que es pensen portar a terme pel que fa a avions, creuers, autobusos, autocars, camions, furgonetes, taxis i altres focus de contaminació. No és presentable que les conseqüències de l'aplicació de polítiques, més que discutibles i discriminatòries, recaiguin en els mateixos sectors; la ciutadania està farta d'haver d'assumir sempre solucions fàcils per a l'Administració.

En qualsevol cas, si el problema -segons els tècnics- es pot apaivagar mitjançant un simple filtre, no cal preocupar-se; sempre serà més econòmic adquirir-ne un que canviar de cotxe.

Participacions delslectors

Mésdebats