Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"El conformisme ens instal·la en el pessimisme, l'apatia i la passivitat"

Juan Soldevila
La ciutadania està dominada per una inèrcia conformista. Ens diuen que no es pot fer res, o gairebé res, per evitar les estafes per Internet, el flux migratori desbocat, la corrupció política, l'augment d'una delinqüència cada vegada més violenta, els salaris miserables, l'emigració laboral dels joves, els depriments transports quotidians, el canvi climàtic o la invasió dels nanoplàstics.
Entretots
Si els polítics no poden fer gran cosa per solucionar els grans problemes de la societat, per a què els votem i per què els mantenim ?En aquesta mar remoguda pesquen vots, amb gran èxit, els neofeixistes que pregonen mètodes senzills i ràpids -evidentment enganyosos, inviables o poc ètics- per a millorar les nostres vides.
Als polítics se'ls ha d'exigir amb fermesa idees, reflexió, voluntat i intel·ligència. Els paguem molt bé perquè facin coses reals i no per a vegetar en les cambres o en els diferents governs. El conformisme ens instal·la en el pessimisme, l'apatia i la passivitat. Lluny d'acomodar-nos, l'horitzó està en la revolta pacífica.
Participacions delslectors
"La crisis del apagón también nos ha dejado a sus héroes y villanos"
Carlos Javier Grane Sant Vicenç dels Horts
"Un cónclave no es una reunión de empresarios para elegir al director"

Cristina Casals Massó Esplugues de Llobregat
Mésdebats
El debat
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Conducció Els cinc consells de la DGT per comprar un cotxe de segona mà
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida