Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

Aclariment de l'Hospital de Palamós

rjulve22159248 17 4 2013  sarria  barcelona  interior del nuevo ambulatorio181023125926

rjulve22159248 17 4 2013 sarria barcelona interior del nuevo ambulatorio181023125926

En resposta al reportatge Les llacunes del decret per recuperar la sanitat universal publicat al vostre mitjà en data 25 d’octubre, volem manifestar el següent.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Als nostres centres sempre garantim el dret a l’assistència sanitària d’acord amb la llei d’accés universal de l’assistència sanitària. A la vegada és necessària la identificació precisa de l’usuari per mantenir un model sanitari eficient que sigui just i sostenible.

D’acord amb la informació que nosaltres tenim, quan aquesta pacient va venir al Servei d’Urgències de l’Hospital de Palamós i se la va atendre, en cap moment ens va informar que fos resident del Baix Empordà. Tampoc ens va comunicar que no disposés de recursos econòmics i per aquest motiu es va facturar i cobrar l’assistència.

Per tal que no s’hagués cobrat era necessari que la pacient aportés la documentació per accedir com a persona que es troba en una situació especial. (Reial Decret 1192/2012).

Posteriorment, quan es va atendre al CAP de Sant Feliu de Guíxols sí que va comunicar que no disposava de recursos econòmics, signant la declaració corresponent i per tant la factura emesa en aquest centre ja va quedar anul·lada.

En aquests moments, i conegut el cas, s’està en procés de retorn de la factura que va abonar per l’assistència al servei d’urgències.

Sentim si la pacient va tenir la percepció de desatenció en algun moment.

Participacions delslectors

Mésdebats