Iniciativa després de la Covid-19

La Cerdanya ofereix compensar el peatge del Cadí als turistes

El 6 i 7 de juny es podrà bescanviar el tiquet del túnel per degustacions, serveis o donacions

Vista de la serra del Cadí des de la Cerdanya.

Vista de la serra del Cadí des de la Cerdanya.

1
Es llegeix en minuts
M.S.

La patronal Empresariat Cerdanya i el Grup d’Activitats Turístiques han impulsat una acció turística que, amb l’esquer de compensar el preu del túnel del Cadí, vol atreure els turistes postpandèmia. L’acció porta per nom ‘Welcome Summer Cerdanya 2020’ i es durà a terme el cap de setmana del 6 i 7 de juny si les autoritats sanitàries i el ritme de desconfinament ho permeten.

El gran atractiu de l’acció turística és recompensar als clients el pagament dels 12 euros que costa passar el túnel del Cadí amb serveis complementaris o una donació solidària per a l’Hospital de Cerdanya. Així, sota l’eslògan ‘No paguis el peatge: inverteix-lo!’, el centenar d’empresaris impulsors de la iniciativa oferiran degustacions o serveis turístics als nous clients que arribin a la vall després del confinament. Segons han explicat els seus impulsors, «fer una activitat, dormir en un hotel, assistir a una conferència, consumir en un restaurant o en altres establiments adherits al Welcome Summer Cerdanya... amb el tiquet del Túnel del Cadí, el participant podrà escollir que l’establiment li torni l’import del tiquet, o bé que l’establiment el dediqui a fer un donatiu per a la Fundació Hospital de Puigcerdà». 

Reactivació turística fonamental

Notícies relacionades

En aquest sentit, des d’Empresariat Cerdanya han argumentat que «arribi com arribi a la Cerdanya, o si es viu a la comarca, tothom podrà participar de l’acció solidària, ja que l’establiment on es realitzi l’activitat explicarà la campanya solidària i facilitarà la donació. Les empreses del sector turístic acumulen moltes setmanes parades per la pandèmia.  La reactivació del sector turístic és fonamental per a una comarca com la Cerdanya, on una de les principals fonts d’ingressos prové dels visitants a la comarca. Els representants de la patronal local van remarcar que «per primera vegada la Cerdanya ha aconseguit la unió del tot el teixit empresarial turístic i no turístic; aquesta aturada ha permès reforçar la complicitat empresarial entre sectors productius generant i establint sinergies comercials, i anant totes les empreses en la mateixa direcció».

Si bé les dates previstes per a l’acció són el 6 i 7 de juny, estan subjectes a les directrius del Govern i dels estaments sanitaris locals, per la qual cosa si no pogués ser aquests dies se celebrarà el cap de setmana del 27 i 28 de juny.