DIRECTOR D'OFICINA BANCÀRIA

Millor desplaçat a mil quilòmetres que aturat

Sanabre, amb corbata, atén un client a l’oficina de Ribadesella.

Sanabre, amb corbata, atén un client a l’oficina de Ribadesella. / EL PERIÓDICO

1
Es llegeix en minuts

David Sanabre (Alcoi, 1974) va haver de decidir entre afrontar la ruleta de l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) de la Caja de Ahorros del Mediterráneo (CAM) o acollir-se a una convocatòria de places feta pel Banc Sabadell que implicava desplaçar-se gairebé mil quilòmetres de la seva residència habitual.«Vaig triar bé. He guanyat en qualitat de vida, encara que he perdut en altres coses», reconeix ara. Finalment va optar pel trasllat. No és l'únic cas en un sector que haurà expulsat gairebé 50.000 treballadors quan la crisi hagi finalitzat.

Notícies relacionades

L'octubre del 2012, Sanabre treballava als serveis centrals de la CAM, una de les àrees de negoci que en més mesura podia ressentir-se de l'ajust que el Sabadell aplicaria i que al final va afectar 1.250 empleats. Davant d'això, va decidir sol·licitar una de les places que el banc oferia en un concurs als seus empleats. L'inconvenient és que era a Cangas de Onís (Astúries). Però en cert sentit va ser com un alliberament. No sols per mantenir la feina, sinó també per trencar amb la pressió afegida que suposava treballar en una entitat que havia deixat a l'estacada milers de clients, que li feien notar diàriament la seva indignació.

Poc temps després d'haver arribat a Astúries va ser destinat a l'oficina de Ribadesella, de la qual és el director. La seva nòvia continua a Alacant. Treballa a la universitat però no va aconseguir que li donessin el trasllat.«La nostra vida està a cavall entre les dues poblacions». Tot per una feina. M. J. B.