Renault fabricarà cotxes elèctrics a Espanya

Les marques del grup assenyalen que la competitivitat de la indústria espanyola és clau

Renault fabricarà cotxes elèctrics a Espanya
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Director de Motor de Prensa Ibérica

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

François Provost, director de compres i d’assumptes públics; Fabrice Cambolive, director general de Renault, i Denis Le Vot, director general de Dacia i de la cadena de subministrament del grup Renault. Tres mosqueters, candidats tots ells per reemplaçar Luca de Meo, que tenen ben clara una cosa: "A Espanya s’hi fabricaran cotxes elèctrics".

Tant és de quina marca, tot i que segurament seran de les cases Renault i Dacia. Coincidir amb tots tres alhora no és gens fàcil, però tot així EL PERIÓDICO i Neomotor van aconseguir conversar-hi a l’uníson al llarg d’una vetllada exclusiva a París.

La clau perquè aquesta arribada de la producció d’elèctrics tingui lloc passa pel fet que el nostre país continuï mantenint la competitivitat, és clar. "Això és el més important", assenyala Provost. A partir d’aquí tot és possible, i és que amb l’acceleració del mercat s’obre la necessitat de produir més elèctrics. Espanya és un dels països més ben posicionats gràcies a la competitivitat i qualitat de les plantes de Palència i Valladolid, i això la situa un esglaó per sobre dels competidors de Romania, del Marroc i de França.

La producció a Espanya té diversos factors a favor, a més de la presència en el si de les deliberacions de Josep Maria Recasens com a vicepresident d’estratègia del grup Renault i president de Renault al nostre país. "Les fàbriques d’Espanya són molt bones –explica Provost–perquè és un país molt competitiu. Disposem de dues plantes i un centre d recerca i desenvolupament, amb un bon ecosistema de proveïdors". És per aquesta raó que la candidatura espanyola guanya força.

Elèctrics i producció local

El director general de Renault també està en aquesta línia. Perquè al final tot s’accelerarà. "La clau és el desenvolupament i la velocitat d’implantació dels processos. Espanya té un gran potencial, no només productiu sinó també de mercat", explica en la nostra xerrada amb Fabrice Cambolive. "És un cas únic a Europa, que ara té un punt de partida baix en vehicle elèctric, però al final la producció local és important per impulsar mercats. Tenim plantes en nou països i tenir producció local juga un paper determinant per al creixement", afegeix.

Opció Dacia

Notícies relacionades

El pol ibèric és el que lidera Espanya amb la producció de models híbrids. Actualment, Renault fabrica en les seves dues plantes espanyoles cinc models híbrids, que són l’Austral, l’Espace, el Captur, el Rafale i el Symbioz. Ben aviat aquesta producció s’augmentarà amb la possible arribada dels primers models elèctrics, un desembarcament que es durà a terme en el segment B, en què el mercat espanyol està molt focalitzat.

També s’obre la porta a Dacia, on Denis Le Vot, director general i ferm candidat a ocupar el lloc de De Meo, reconeix. "Per què no. Bon intent per saber-ho. En parlarem després de l’estiu, en la segona meitat de l’any", va avançar en exclusiva a aquest diari.