Alimentació

Sorli inverteix 30 milions a créixer amb un nou centre logístic i set supermercats

La cadena familiar catalana va facturar 260 milions d’euros el 2022, un 2,5% més que l’any anterior i va mantenir estables els beneficis per l’increment de costos

Sorli inverteix 30 milions a créixer amb un nou centre logístic i set supermercats

Roger Castellón / cedida por C84

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Canvi d’etapa a Sorli. El supermercat familiar amb seu a Granollers ha dedicat els últims sis anys a renovar marca i reformar botigues (un pla en què ha invertit 70 milions d’euros), i ara, superada aquesta fase, l’empresa es concentra a créixer. La companyia invertirà 30 milions d’euros en un nou centre logístic i l’obertura de set locals entre aquest any i el que ve, cinc supermercats i dos centres Sorli Sport, espais on combinen l’esport amb la compra d’alimentació.

El nou centre logístic s’emportarà més de la meitat d’aquesta injecció econòmica: Sorli hi invertirà 18 milions d’euros, amb la intenció que es converteixi en el pulmó que els permeti continuar creixent. Aquest espai se situarà al mateix polígon de Granollers on ja tenen el centre logístic actual i les oficines, ocuparà 11.500 metres quadrats (és a dir, que la seva capacitat logística total arribarà als 25.000 metres quadrats) i suposarà la contractació de 40 persones. La idea és que s’hi allotgin especialment les referències de gran consum i d’alta rotació, així com els productes refrigerats i carnis

«Hem d’anar creixent gradualment: millor de manera sòlida, que de manera ràpida», han assegurat aquest dilluns l’administradora del grup Sorli, Anna Sorli, i el director general, Josep Figueres. «El que fem és créixer en forma de taca d’oli i, així, anar fent-nos forts on ja hi som», han explicat, en relació amb les ubicacions on situaran les noves obertures (el Vallès i el Maresme) i amb el fet que no hi hagi cap novetat a Barcelona. «El fort volum d’inversió que hi ha al sector fa que sigui molt difícil accedir a les ubicacions bones», han explicat.

En qualsevol cas, la intenció és estar atent a les oportunitats, tant d’obertures com de maneres per continuar diversificant el seu negoci més enllà de l’alimentació, les gasolineres i l’esport, sobretot pensant en el món de la nutrició i la salut. «Les oportunitats les has d’aprofitar quan et passen i només ho podrem fer si tenim un ‘back office’ ben muntat», han assegurat els dos responsables.

Inflació i crisi de preus

Notícies relacionades

Ajuda, han dit, que l’empresa està «financerament molt sana». El grup va facturar 260 milions d’euros el 2022 (el 90% dels supermercats, entre un 3 i un 4% de les gasolineres i la resta dels Sorli Sport), un volum que és tot just un 2,5% més elevat al de l’any anterior. De fet, malgrat que encara no han avançat la xifra de beneficis, l’expectativa és que sigui un volum molt similar al de l’any previ. En aquest sentit, tant Sorli com Figueres han explicat que la cadena ha fet un esforç per apujar el mínim possible els preus dels seus productes atesa l’alça en els costos. Sense anar més lluny, els dos directius han explicat que van passar de pagar 3,5 milions d’electricitat el 2021 a 8,5 milions el 2022 i que no han repercutit res d’això en el preu final.

«La voluntat de la companyia és que els preus no s’han de moure i en això treballem, però el mercat és hiperturbulent», han reconegut, aprofitant també per reconèixer que instruments com el cistell de consum a preu limitat que s’ha pactat a França tenen darrere una bona voluntat, però que és molt difícil portar-los a terme. «El que hi ha d’haver és una competència que permeti que els preus no pugin i això a Espanya està més que garantit», han conclòs.