FET A CASA
Una recepta en 15 minuts: amanida Waldorf amb iogurt
Plats fàcils i reeixits amb els quals pots triomfar sense perdre gaire estona
zentauroepp54153212 receta pau200717165848
QUÈ
Pomes fuji
Enciams
Branca d’api
Nous
Iogurt grec
Oli d’oliva
Pebre negre
Sal
COM
Per a les pomes: netegeu i talleu-la a grills amb el ganivet, conservant-ne la pell.
Per als enciams: barregeu fulles d’enciam de roure i de llet o trocadero. Talleu amb les mans.
Per a les nous: partiu-les per la meitat. És com obrir cervells.
Per a l’api: trieu-ne una branca tendra i trossegeu-la. La seva olor característica, que recorda a les intimitats, us perforarà el nas.
Per a la salsa: barregeu el iogurt grec amb oli, pebre i sal. Heu d’aconseguir una salsa fluida com una crema de bellesa.
Emplatat: col·loqueu a la base els enciams; a sobre, les pomes i el seu fulgor en vermell; repartiu l’api i les nous, sal, pebre i oli d’oliva. Poseu-hi per sobre el iogurt enriquit.
PER QUÈ
L’amanida Waldorf és un dels (pocs) plats universals, plats amb cognom que tant poden aparèixer en un aeroport, en un supermercat o en un restaurant envanit.
La recepta original va ser creada per Oscar Tschirky, maître del Waldorf-Astoria, quan el millor hotel de Nova York ocupava l’espai on avui s’aixeca a l’Empire State Building. El King Kong no té paper en aquesta obra. Les autories sempre són discutibles: Oscar la va publicar en un llibre el 1896 sense aclarir la participació del xef executiu de la casa, Edouard Beauchamp.
Al receptari d’Oscar, només tres línies: peleu i talleu dues pomes, api i afegiu-hi maionesa. ¡I ja està! Poma-api-maionesa, i a córrer. Un miracle, aquest triomf, només comprensible per la influència de l’hotel i els seus clients.
Segur que els lectors deuen haver trobat una Waldorf amb nous i amb una pila de coses més. La nou acostuma a ser present en l’amanida (cal utilitzar més fruita seca), i ha format part dels ingredients de la Waldorf que servien a l’Hotel Waldorf de Nova York (al nou emplaçament) i que s’assemblava molt poc a la Waldorf original.
En aquesta versió, la maionesa ha sigut substituïda pel iogurt, que és més sa. I l’enciam serveix de coixí i d’ampliació de tan pobra convocatòria: poma-api-maionesa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Modalitat esportiva ‘Boom’ dels locals de ‘barre’ a BCN
- Quant cobra un autònom de baixa? Aquestes són les xifres del 2025
- Salut El cardiòleg Aurelio Rojas aclareix si és millor menjar abans o després d’entrenar
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Intel·ligència artificial Una recerca d'UManresa sobre ètica demostra que la intel·ligència artificial cau en les mateixes contradiccions que les persones
- Educació a Catalunya Els rostres de l’abandonament escolar: «Acabes renunciant per no endeutar els teus pares o per no saber on acudir»
