Fins al 30 de maig.
L’Aplec del Caragol es converteix en unes jornades gastronòmiques
La multitudinari trobada de Lleida, que es trasllada al setembre, es converteix aquest mes de maig en una cita en la qual 19 restaurants ofereixen menús amb el gasteròpode

L’Aplec del Caragol de Lleida, declarada Festa d’Interès Turístic Nacional i Festa Nacional d’Interès Tradicional que congrega cada any milers de visitants, no es podrà celebrar aquest mes de maig com sempre s’ha fet. Les restriccions per la pandèmia ho feien inviable a la vella usança. Així que, mentre arriben els dies 3, 4 i 5 de setembre, quan se celebrarà com sempre, els organitzadors s’han tret de la màniga les Jornades Gastronòmiques de l’Aplec del Caragol. Fins al diumenge 30 de maig, 19 restaurants de la ciutat participen en aquestes jornades organitzades per la FECOLL (Federació de Colles).
Durant aquests dies, els restauradors de Lleida ofereixen menús amb el cargol com a protagonista, sigui als seus locals o en menús a domicili o per emportar. Hi ha tota mena d’especialitats ‘caragolaires’, com els cargols ‘a la llauna’ o ‘a la gormanda’. Però també es poden trobar sobrassada i mel o xoriço ibèric. En aquestes Jornades Gastronòmiques de l’Aplec del Caragol, els gasteròpodes també són presents en diferents arrossos. Els plats s’ofereix amb un maridatge ‘ad hoc’, sigui amb cerveses o vins.
Un ‘pack’ amb cargols, cervesa i vi
Notícies relacionadesEls establiments que participen en aquestes jornades són, per ordre alfabètic: Aggio (Templers, 3), Arrosseria Antoni Rúbies (Lleida, 6, Artesa de Lleida), Astoria (Bonaire, 27), Caravista (avinguda de Balmes, 38), Celler del Roser (Cavallers, 24), Clea Tushé (plaça de Cervantes, s/n), En Família (Camp de Mart, 7), La Cuina del Martín (Martí Gralla, 6), La Huerta (Tortosa, 7), La Masia (Democràcia, 16), La Roca del Corb (Alfred Perenya, 56), L’Antiquari Tapes de Mercat (Gran Passeig de Ronda, 92), Maite's Healthy Food and Coffee (polígon industrial Torrefarrera), Manicomio (Sant Martí, 59), Margotte (Alcalde Rovira Roure, 24), Neo Parc (polígon Neo Parc), Racó del Caragol (Obrador, 2), TK CIM (Pol CIM) i TK Lleida (Ramón Berenguer IV).
També fins al 30 de maig es posa a la venda en gairebé un centenar de supermercats Plusfresc i Bon Preu-Esclat de Lleida, i de Plusfresc de Barcelona i Tarragona, el ‘pack’ Família Aplec, que pretén portar l’esperit de la festa gastronòmica lleidatana per excel·lència a tot Catalunya. Es tracta d’un lot de productes per a quatre persones que, per 15 euros, inclou un quilo de cargols de Lleida, sis ampolletes de cervesa i una ampolla de vi negre Raimat Abadia.
- Demanda disparada Adeu a les concessions: Catalunya redissenya la futura xarxa de busos públics per connectar el 2028 tots els municipis
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Anàlisi Denúncia de manipulació
- Sobreseïment L’advocat general de la UE avala la retirada de la immunitat de Puigdemont
- Ricard Font: "Forma part de l’ADN Barça ser un club seriós, solvent i de futur"
- Urbanisme Sant Feliu redibuixa el seu futur després del soterrament de les vies de tren amb un nou ‘ecodistricte’
- GP DE CATALUNYA Marc Márquez aprofita un error d’Àlex per ampliar la seva ratxa
- La ronda espanyola L’equip d’Israel retira el nom del país al mallot de la Vuelta
- La guerra contra el narcotràfic Espanya requisa cada any 8.000 armes il·legals: així funciona el mercat negre
- Cinema Llúcia Garcia, la nova Ventafocs del cine espanyol: «No vull que ‘Romería’ em canviï la vida»