seu central

TMB busca empresa per eliminar l’amiant de la Zona Franca

TMB busca empresa per eliminar l’amiant de la Zona Franca

TMB

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Molt s’ha parlat sobre la presència d’amiant als trens i instal·lacions de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i sobre com aquest material ha pogut perjudicar la salut dels treballadors. Menys conegut és el fet que la mateixa seu d’aquesta empresa pública també es va construir recorrent al feliç fibrociment, present tant a l’interior com a l’embolcall de la finca. TMB té obert un concurs públic per a netejar l’immoble per valor de 2,2 milions d’euros.

El juliol del 2019, mesos després que esclatés la polèmica per la presència d’amiant al metro, TMB va elaborar un informe en el qual s’identificava i confirmava l’existència de fibrociment en 10 patis (tècnicament, són armaris de manteniment) i quatre àrees dels edificis denominats ZF2. El concurs públic per retirar el material, no obstant, no es va convocar fins al juny del 2023, quatre anys després de ser detectat. Sis esmenes després, la licitació va tornar a publicar-se el 19 de desembre passat, amb un pressupost base de 2.167.943 euros i 14 mesos d’obres. Però amb una peculiaritat: la mateixa convocatòria admet que només hi ha diners assegurats per a una primera fase de 726.000 euros (sempre amb IVA). Per a la segona, amb un cost d’1,44 milions d’euros, diu el concurs, tot dependrà de la "disponibilitat financera de TMB".