LA RED DE TRANSPORTS

Colau formalitza la inversió municipal per portar la L-10 a la Zona Franca

L'alcaldessa es va comprometre a la primavera a aportar 15 milions a les obres d'aquesta línia de metro

2
Es llegeix en minuts
VÍCTOR VARGAS LLAMAS / BARCELONA

El greuge històric de 32.000 veïns de la Zona Franca que fa tres dècades que reclamen que el metro arribi als seus carrers se sentirà una mica més alleujat a partir d’avui, amb la firma del conveni de finançament de la L-10 sud del metro de Barcelona que han pactat les autoritats municipals i de la Generalitat.

Serà l’alcaldessa, Ada Colau, qui estamparà la seva rúbrica davant la presència del vicepresident de la Generalitat i conseller d’Economia i Hisenda, Oriol Junqueras, i l’expectació de milers de ciutadans. El consistori es va comprometre a la primavera a aportar 15 milions al nou traçat del suburbà, una aportació que representa gairebé la meitat del cost pendent del tram sud de la línia. Aquesta xifra no se sumarà al deute comptable que el Govern manté amb l’ens municipal i que el juliol d’aquest any les dues entitats van fixar en 90 milions d’euros.

La inversió municipal a la L-10 s’emmarca en el pacte que va establir el govern municipal amb ERC per obtenir suport als pressupostos del 2016 a canvi de complir amb un conjunt de peticions republicanes, com el trasllat de les presons Model i Trinitat, i l’ampliació de la T-12 fins als 16 anys.

OBRES

L’acord es formalitza 10 mesos després de l’obertura del ramal de la línia 9 fins a l’aeroport, un altre cop per als habitants dels barris de Port i Prat Vermell, i per a milers d’empleats de la Zona Franca que tota la seva vida que estan esperant l’arribada del suburbà. El tram sud de la línia 10 té un cost mínim global d’uns 170 milions.

L’estructura principal del ramal sud, com el túnel i el viaducte, ja està feta, però hi falten algunes estacions i una galeria, així com completar la urbanització de les parades, com ara ascensors, elements de senyalització, llums i mobiliari.

MILLORA A TMB

Notícies relacionades

La injecció pressupostària per a la L-10 té continuïtat en el si de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). En aquests últims 12 mesos, segons informa en un comunicat, la companyia pública ha invertit 87 milions a renovar les xarxes de metro i bus.

Aquesta xifra suposa el 90% més que el 2015 i el 250% més que el 2014. Així, TMB comença a recuperar el nivell inversor previ al 2010, quan la direcció va començar a aplicar retallades arran de la dràstica reducció del finançament del transport públic.