MILLORA DE LA XARXA DE TRANSPORT PÚBLIC A L'ÀREA METROPOLITANA

El tramvia arriba a Badalona i ja suma 30 quilòmetres i 9 ciutats

Montilla i Hereu inauguren tres noves parades de la línia T-5 del Trambesòs entre Sant Adrià i Gorg

L'execució del tram, que ha acumulat dos anys i mig de retard, costa 30 milions d'euros

2
Es llegeix en minuts
ALBERT OLLÉS / BARCELONA

Ganes de fer inauguracions. En ple debat sobre el dèficit de les infraestructures que pateix Barcelona i la seva àrea metropolitana, la Generalitat va aprofitar ahir l'arribada del tramvia a Badalona i l'estrena de tres noves parades per prendre's un moment de descans.

Ningú es va voler perdre l'oportunitat de tocar l'obra nova finalitzada i l'acte va comptar amb la presència de la plana major socialista de l'Executiu català, encapçalada pel president Montilla i el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, a més dels alcaldes de Barcelona, Jordi Hereu; Sant Adrià, Jesús Maria Canga, i Badalona, Maite Arqué.

MODEL DE CANVI

Tots van exemplificar en aquesta ampliació de la línia T-5 del Trambesòs el model de canvi que està en marxa, però que no es podrà visualitzar globalment fins d'aquí a uns anys. I per fer-ho van utilitzar les xifres que, en el cas del tramvia, parlen de la posada en servei de 30 quilòmetres de via en nou ciutats (Barcelona, l'Hospitalet, Esplugues, Cornellà, Sant Joan Despí, Sant Just, Sant Feliu, Sant Adrià i Badalona) des que fa tres anys es va recuperar aquest transport, coincidint amb el Fòrum.

El tram inaugurat uneix la parada de Sant Joan Baptista, a Sant Adrià, amb la de Gorg, a Badalona, a través de dos quilòmetres de recorregut amb un entorn que ha estat reurbanitzat. A més de la de Gorg, s'obren dues estacions més (Encants de Sant Adrià i Sant Roc). La primera i la tercera connecten amb les terminals homònimes de la L-2 del metro.

Aquest fet va ser criticat el 2003 per l'alcaldessa de Badalona, Maite Arqué, al.legant que el projecte no servia "per a res" si no arribava fins al centre de la ciutat. La T-5 ha hagut de salvar altres dificultats que han acabat acumulant un retard de dos anys i mig en l'execució de les tres primeres fases. La primera es va viure després del rebuig dels veïns al fet que circulés per la Rambla del Poblenou. El canvi de recorregut va portar la línia a la Gran Via, on la complexitat de l'obra va allargar els terminis previstos i fins i tot va causar un descarrilament durant el període de prova.

Notícies relacionades

ESTACIÓ TRANSFORMADORA

L'últim obstacle es va viure al tram estrenat ahir, a causa de l'oposició veïnal a la ubicació inicial de la subestació transformadora necessària per proveir la part final de la línia. Arqué va demanar ahir una futura ampliació per la línia costanera, en detriment del tren.