LES NOVES PANTALLES DE L'ESPORT

L'èxit de les retransmissions de l'ACB a internet desborda les expectatives

Bàsquet en directe. Dues captures de pantalla de la web de l’ACB amb els partits i la informació que n’ofereix en directe.

Bàsquet en directe. Dues captures de pantalla de la web de l’ACB amb els partits i la informació que n’ofereix en directe.

3
Es llegeix en minuts

Amb només un mes de vida del projecte, els responsables de l’ACB i Orange somriuen feliços per haver-se aventurat a emetre la Lliga de bàsquet a internet: ja han aconseguit una inesperada mitjana de 20.000 usuaris les vuit primeres jornades, xifra que va en ascens i que permet entreveure un nou territori per conquistar en les transmissions esportives. I és que aquest camp, fins ara marginal, ja el comencen a temptejar també els responsables de la NBA i de l’Eurolliga, disposats a convertir les seves competicions en apostes globals, conscients que molts dels seus nous aficionats també ho són a les noves tecnologies.

«És una experiència nova que ha superat totes les nostres expectatives, per la resposta de la gent i per l’alta participació en els fòrums», assenyala Mario Hernando, director de comunicació de l’ACB. El fet excepcional de l’aposta és que, a través de la web de l’ACB (http://acb360.orange.es), no només s’emet la Lliga en obert (de quatre a set partits per jornada, tots els que ofereixen en directe TVE i les autonòmiques) i en una inusual qualitat d’imatge per a internet, sinó que permet a l’usuari amb un sol clic de ratolí fer zàping per organitzar el seu propi carrusel amb tots els partits en directe. L’experiència permet també consultar en temps real les estadístiques i participar en un xat, amb una aplicació del Facebook. Per aquesta raó s’ha batejat el producte com a ACB360, ja que és el que més s’assembla a una experiència completa, amb imatges de la jornada, estadístiques i un xat.

L’entrada a la xarxa suposa per a l’ACB cobrir una part important de la difusió del seu producte, ara mateix atomitzat entre TVE, que ofereix un partit en directe els dissabtes a la tarda, i les autonòmiques, que es concentren en els equips de la seva zona, en la jornada del diumenge. «Estem encantats d’haver tingut una resposta tan positiva dels aficionats, feliços perquè ara ja no depenen de les eleccions de partits que facin TVE i la FORTA i de poder veure’ls siguin on siguin», assenyala Diana Carpio, d’Orange.

L’aventura tecnològica de l’ACB ha estat possible gràcies a l’associació amb aquesta empresa de telecomunicacions i als seus avantatges com a proveïdor del servei. Tots els partits s’emeten en una qualitat alta, inusual per a internet. Els partits es veuen en dues qualitats d’imatge: d’una mega (qualitat alta) i de 500 k (mitjana). A més a més, sempre en una dimensió de 640x480 píxels, també superior a l’estàndard. Tots els partits es comenten des de la seu de l’ACB, amb una nòmina de set locutors que, a més a més, inter-

actuen amb els usuaris que participen en el xat, durant els partits. «Donem un producte d’altíssima qualitat, després d’haver solucionat els diversos problemes tècnics que suposava aquest repte –explica Carpio–. Això pot semblar fàcil, però quan intentes parlar amb els especialistes, et trobes amb un munt de reptes que has de superar, com per exemple acompanyar el senyal de TV amb la locució paral·lela dels partits».

Notícies relacionades

Després de viure les primeres jornades com una aventura pionera, tant l’ACB com Orange estan expectants davant de les noves vies que s’han creat. A curt termini, la idea és oferir al portal les emissions de ràdio dels partits o donar l’opció als usuaris de poder accedir als partits en diferit, si hi ha una demanda real, i omplir de continguts la pàgina d’internet, que complementin els que ofereix la web de l’ACB.

Però, a mitjà termini, l’objectiu és ben clar: cobrir tota la jornada, produir també el senyal dels partits que no s’ofereixin, i convertir-se en una alternativa real al poder de la televisió.