EL NINOT DE MODA

48 hores d’espera per un Labubu

La primera botiga fixa de Pop Mart a Espanya va obrir ahir les portes al centre de Barcelona, enmig de cues multitudinàries de revenedors i fans que fan anys que segueixen la marca per TikTok. Hi havia persones que oferien fins a 500 euros per poder avançar posicions i entrar abans al local.

La mascota no va reunir només fans, sinó revenedors que en volen fer un bon negoci

El famós ninot va sorgir de la sèrie ‘The Monsters’ de l’artista hongkonguès Kasing Lung

48 hores d’espera per un Labubu
5
Es llegeix en minuts
Clàudia Mas
Clàudia Mas

Periodista

Especialista en històries veïnals, política municipal i reporterisme social

Ubicada/t a Vallès Occidental

ver +

Un formiguer de joves amb motxilles plenes, mòbils a la mà, ulls mig oberts i emoció continguda s’amuntegava des de dijous al matí al número 3 de l’avinguda del Portal de l’Àngel. L’escena semblava més pròpia d’un festival o una rave underground. Però no: era la inauguració de la primera botiga fixa de Pop Mart a Espanya. El furor per aconseguir les figures exclusives –especialment els cobejats Labubus– ha convertit una simple obertura comercial en un fenomen de masses.

Des de Londres i París fins a Nova York, les botigues de Pop Mart acumulen cues des de fa anys, impulsades per l’estètica kawaii dels seus productes, la tirada limitada i el poderós eco de TikTok i YouTube. A Barcelona, ahir, 2 d’agost, la febre va arribar amb força. Centenars de persones, moltes d’elles acampades des del dia anterior, van formar dues cues: una per als que van obtenir polseres –els coneguts com a early birds– i una altra, molt més llarga, per al públic general, on fins i tot s’oferien 500 euros per avançar posicions.

Dormir al carrer

Clara Riera, de 21 anys, va ser la primera en entrar a la botiga. "Porto aquí des de les 11 d’ahir al matí", explicava amb un somriure mentre esperava per pagar. "He vingut per l’experiència amb els meus amics. Dormir al carrer és una cosa que m’agrada, em sembla divertit. I també per emportar-me productes exclusius que només tenen el dia de l’obertura". Aquesta jove ja coneixia la marca i havia treballat durant dos mesos en una pop-up anterior de Pop Mart a la ciutat. "He comprat coses de 30 euros, altres de 20, un set de 100... En total, més de 200 euros. Però la majoria són per a amics que no han pogut venir".

Però no tots hi eren per passió. Molts, com Roy Mann, de 15 anys, volien fer negoci. "He vingut amb un pressupost de 700 euros i esperem duplicar-lo o més. Nosaltres no venim a col·leccionar, venim a revendre. És un mercat en auge, hi ha centenars de vendes diàries", afirmava sense embuts mentre repassava amb el seu amic les últimes transaccions en les apps de revenda.

Achraf Gharbi, de 16, confirmava la mateixa estratègia. "Hem vingut vuit amics, tots amb diners. Ho revendrem ràpid. Sabem el que s’esgota i que ho podrem col·locar pel doble". Per a molts adolescents, aquest tipus d’esdeveniments s’ha convertit en una fórmula alternativa d’ingressos ràpids, malgrat que, com Gharbi, molts han de passar la nit al ras i "dormir amb cartrons".

L’Alicia i les seves tres amigues van arribar a les 4.20 h del matí. No tenien polsera i es van col·locar a la cua general. Allà, es van trobar revenedors que els van oferir fins a 500 euros perquè els deixessin passar davant seu, just abans que la botiga obrís al públic a les 9.30 h. "Primer van començar oferint-nos 50 euros perquè els deixéssim passar, després 100, 200 i fins a 500", explicava encara amb incredulitat. Tot i que portaven esperant diverses hores, desconeixien si arribarien a temps per aconseguir els Labubus exclusius". I és que els productes més buscats –com el Labubu blanc o el marró– són extremadament limitats.

"Això és per a la meva mare"

Per a Jordi Novell, de 27 anys, l’esforç va tenir un altre sentit. "La meva parella va arribar a les 2 del migdia i jo a les 5. Fem torns de gairebé 48 hores", explicava mostrant una gran bossa plena de figures. "Tot això és per a la meva mare. Li fa molta il·lusió. Jo ja tenia el rei i la reina, però el marró i el blanc eren molt difícils d’aconseguir. Calia sacrificar-se i ara tenim tota la col·lecció".

"Una mare és el més important del món, faria el que sigui per ella", va rematar emocionat. Al seu costat, la seva mare, present també des de la una de la matinada, va assentir en silenci, asseguda sobre una cadira de càmping davant l’entrada botiga.

La influencer i gestora de xarxes d’Operación Triunfo Belén Pueyo no es va voler perdre la inauguració. "És una bomba de màrqueting. Productes d’edició limitada, estètica adorable i exclusivitat. Es genera desig, urgència, i això dispara l’interès", va analitzar. A Londres hi ha botigues per tot arreu. A Barcelona no teníem res semblant. I que aquesta sigui la primera botiga fixa a Espanya ho fa encara més especial", va explicar.

Iván Gálvez, conegut com El viaje de Iván, va assegurar: "En soc fan des de fa any i mig. Vaig anar a Nova York i París buscant Labubus i ni allà els vaig trobar. Aquí m’he comprat l’edició de Mickey, una de Barbie, la dels Teletubbies. Totes esgotadíssimes en altres llocs", va explicar.

¿Què són els Labubus?

Labubu és la mascota més famosa de Pop Mart i va sorgir de la sèrie The Monsters, de l’artista hongkonguès Kasing Lung, inspirada en la mitologia nòrdica. El seu èxit va explotar quan Lisa, cantant de Blackpink, els va començar a mostrar a les xarxes penjats del seu bolso com si fossin un accessori de luxe. Des d’aleshores, el fenomen ha crescut sense fre. Segons dades de la companyia, només en el primer semestre del 2024 les vendes van augmentar un 292,2%.

Encara que sembli una moda passatgera, molts joves i col·leccionistes adults porten anys darrere d’aquestes peces. Les blind boxes – caixes sorpresa amb figures que poden ser comunes o raríssimes– s’han convertit en un format que enganxa per igual fans, especuladors i apassionats del disseny d’autor.

Notícies relacionades

Barcelona estrena botiga i confirma el seu paper com a epicentre cultural i comercial de les tendències emergents. I encara que ahir moltes de les persones que es van acostar a la botiga dormissin en cartrons i van suar al carrer per aconseguir una figura de vinil, ningú ho vivia com un sacrifici. Més aviat com a part del joc.

Com autèntics campions, tots van resistir el sol i la calor que queia a la ciutat.

Temes:

Hong Kong