Mejorando lo Presente

El Terrat de Produccions i l'agència de publicitat SCPF sumen talents i experiència a la recerca de fórmules alternatives

L'objectiu és fer televisió i vendre marques

José María Piera, Rosa Domingo, Toni Segarra, Andreu Buenafuente, Xavier Roca, Luis Cuesta i Xen Subirats.

José María Piera, Rosa Domingo, Toni Segarra, Andreu Buenafuente, Xavier Roca, Luis Cuesta i Xen Subirats. / EL PERIÓDICO

1
Es llegeix en minuts
IOSU DE LA TORRE
BARCELONA

¿Hi ha algun guru que sàpiga de veritat com serà la televisió del futur? ¿Algú té clar quines seran les noves fórmules publicitàries en el món global? Les respostes estan més a prop de conèixer-se des que s'han reunit a la mateixa taula els cervells d'El Terrat de Produccions --els d'Andreu Buenafuente-- i SCPF --els publicitaris que van inventar allò de¿t'agrada conduir?ila república independent de casa teva.

La suma de talents i d'idees es bateja sota les sigles MLP, que es tradueixen en Mejorando lo Presente, una falca que utilitzava aquell boxejador del tardofranquisme anomenat José Legrá quan l'entrevistaven després d'un combat. Els equips d'Andreu Buenafuente i Luis Cuesta l'han ressuscitat com a declaració d'intencions. MLP no està noquejat, ni de bon tros. Ho està, en tot cas, la societat de la informació i l'entreteniment.

La voracitat del mercat cultural (en què s'ha desmantellat la indústria discogràfica i s'ha abandonat a la seva sort el cine espanyol) i els canvis d'hàbits en el consum d'espectacles (a través de la tecnologia efímera de les pantalles) han deixat malparat el món de l'entreteniment. És com un gran ordinador boca avall amb els cables penjant. Algú ha de tornar a connectar-los perquè la sang torni a córrer.

La metàfora, producte de la reflexió o de la improvisació davant d'un bon plat de macarrons, pertany a Andreu Buenafuente. Xavier Roca (d'El Terrat) i Toni Segarra (SCPF) l'escenifiquen col.locant-se dos cascos coronats de xips i cables, dignes de Doc, el científic sonat deRetorn al futur, que encenen els llums al connectar-se.

COMUNICAR TOTA L'ESTONA

Andreu Buenafuente, que va treballar al departament de publicitat de la Cadena SER al Reus dels seus primers passos laborals, veu molt clar el territori que comparteix la seva productora amb els publicistes de SCPF. "El meu ofici és comunicar, tota l'estona", adverteix. "Això nostre és un creuament de talents, dels mestissatge en surten les coses potents", afegeix José María Piera. Luis Cuesta parla dels interrogants del que s'ha de fer en la nova aventura: sumar la imaginació i la innovació per donar el millor per a les marques en uns escenaris que encara no estan de-

Notícies relacionades

finits.

Mejorando lo Presente ja està en marxa: aviat sorprendran amb una acció per a una companyia de telefonia mòbil.