LLANÇAMENT EDITORIAL PROHIBIT ALS ESTATS UNITS
Un llibre destapa la màfia de Hollywood
L'escriptor Tim Adler denuncia que l'hampa ha alliçonat els directius de les 'majors' a amenaçar i a tractar malament els treballadors

Un llibre destapa la màfia de Hollywood_MEDIA_3 /
Hollywood i la màfia subsisteixen immerses en el mateix negoci: la fàbrica de somnis està des dels seus inicis arrelada a una realitat criminal. D'aquesta tesi parteixHollywood y la mafia(Ediciones Robinbook), llibre denúncia de l'escriptor i crític de cine Tim Adler (Londres, 1964). L'hampa, segons ell, sempre ha intimidat els actors i els productors amb amenaces i actes violents. "Els magnats de les grans companyies i els mafiosos utilitzen les mateixes tècniques: els xantatges i les extorsions".
En realitat, és un doble mirall. Hollywood, segons Adler, ha ensenyat els mafiosos a vestir-se elegantment, a actuar i a comportar-se en públic, i la màfia ha alliçonat els directius de Hollywood a amenaçar i a tractar malament els seus treballadors de moltes maneres diferents. "Els magnats dels grans estudis actuen i es mouen com el Padrí, recitant frases d'una manera xulesca", assegura l'escriptor, que encara no ha pogut publicar el llibre als Estats Units.
AHollywood y la mafia, recorda que diversos membres de la família Gambino van acabar a la presó per haver amenaçat Steven Seagal, protagonista d'Alerta màxima. "Té pendents centenars de milers de dòlars en deutes de joc, i la màfia encara no ha aconseguit que ho pagui tot. L'han desafiat més d'una vegada. Seagal sospita que hi ha molts actors, directors, productors i guionistes que passen greus problemes pel mateix tema", afirma Adler.
Marilyn Monroe hi té un capítol propi. La teoria d'Adler és que l'FBI la va espiar a través del seu vincle amb Johnny Rosselli. "És cert. He pogut llegir els informes originals de l'oficina federal". Adler té indicis que Sam Giancana, que liderava la màfia de Chicago als anys 60, va contractar tres pinxos perquè posessin a l'actriu un supositori de nembutal per simular la seva mort per sobredosi de pastilles. "Ella havia amenaçat de fer públic que Kennedy va acceptar diners de la màfia en les primàries del 1960", afegeix aquest escriptor.
SINATRA I EL DINER NEGRE
Segons Adler, l'artista més relacionat amb l'hampa de Chicago és Frank Sinatra. Jerry Lewis va declarar que la Veu feia de correu transportant diner negre. "Giancana va arribar a dir que quan mires una estrella no et fixes en el que porta, només en la seva cara". En canvi, Ava Gardner no en volia saber res. "Però ella es referia als seus caps de la Metro Goldwyn Mayer com els 'durs gàngsters'".
Explica que Michael Sindona blanquejava els beneficis de l'heroïna comprant terrenys dels estudis Paramount. "En aquells platós s'hi rodaven pel.lícules porno als 70. La corrupció era total". El llibre aporta una altra dada significativa: Al Capone va deixar diners al pare de Kennedy. "Es volia dedicar al món de Hollywood i es va fixar en els terrenys on al final s'acabarien construint els estudis RKO. Però l'operació es va truncar, no va arribar a realitzar-se". A la màfia de Los Angeles se la coneixia com a Mickey Mouse, "perquè era tan petita que no es podia comparar amb les de Nova York i Chicago".
Notícies relacionades'EL PADRÍ', "ROMÀNTIC"
El padrí, l'obra magna de Francis Ford Coppola, és per Adler una versió massa romàntica del que representa l'hampa. "Ve a dir que a la màfia només es maten els delators, que no comercien amb drogues. I no és així de cap manera. Ben al contrari: gent innocent és ferida i assassinada per mafiosos". Això sí, l'escena del cap d'un cavall entre els llençols plens de sang d'un productor de cine està basada en fets reals. "Li va passar a un magnat de Hollywood: Louis B. Mayer, de la MGM".
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Apunt Una vergonya absoluta