El Periódico

L'aportació dels lectors

Publica una carta del lector

Indefensió absoluta en una reserva d'hotel

Captura de la web de Booking.com

Ramon GausachsL'Hospitalet de Llobregat

¿Què opines del tema de discussió? ¿Què et sembla l'aportació d'aquest usuari? Envia la teva opinió per participar en el debat.

Divendres, 21 d'abril del 2017 - 13:15 h

Agost passat. Faig una reserva de 250 euros per una nit en un hotel de Begur a través de Booking.com, que publicitava la cancel·lació gratis a la majoria d'habitacions. Per un accident de la meva companya, que vaig comunicar i documentar a l'hotel amb setmanes d'antelació, vam acordar ajornar l'estada al setembre.

Setmanes mes tard, però, vaig comunicar la impossibilitat de gaudir de la reserva, i vaig preguntar si se'm podria tornar l'import o una part. Davant del seu silenci, i després de diverses trucades infructuoses, va haver d'intervenir Booking.com, a qui l'hotel sí que va comunicar la seva negativa a retornar-me res. El 27 de setembre vaig preguntar a l'establiment si, no obstant això, podria gaudir-ne més endavant. Sense resposta. El 6 d'octubre insisteixo en la meva petició per via telefònica i em diuen que ho consultaran. Sense resposta.

A principis de novembre, i davant d'aquesta prepotència i descortesia destinada a esgotar la paciència del client, decideixo posar el tema en mans de l'Agència Catalana de Consum. Quina penitència! Després de diverses consultes telefòniques pels cinc intents infructuosos de tramitar la queixa a través del seu web, em veig obligat a enviar-la certificada el 8 de novembre, i el 20 de gener em comuniquen que... l'acaben de rebre. Sense comentaris. A mitjan febrer, l'ACC em comunica que l'han derivat a l'OMIC de L'Hospitalet.

¿No m'ho podien haver dit al novembre? Segurament m'hagués estalviat la feina perquè l'última queixa que vaig presentar a aquesta Oficina, fa anys, em van treure les ganes de reclamar mai més: imports equivocats, dades i conceptes barrejats... Era evident que s'havien equivocat d'expedient. Olé els serveis de protecció als consumidors! En resum, encara espero resposta, i em temo que no serà favorable a la meva demanda. ¿Ens juguem res que ja he perdut 250 euros sense haver rebut cap servei a canvi?

Participacions dels lectors

No nos enseñaron bien

Lidia Ruiz Barcelona

Nos han enseñado a estar alegres y sonrientes, pero yo cuando quiera estaré triste y lloraré. Pondré la carita amarilla de tristeza, en mi... continuar llegint

La bogeria del WhatsApp

Joan Pallarès-Personat Barcelona

Campanya contra l'assetjament sexual

Laia Altaba Ordoñez Mataró

El coste de la 'Fast Fashion'

Maya Triay Sarasa Neuhausen am Rheinfall

España tiene fiebre

Ana Millanes Barcelona

¿Y qué pasa con el cambio climático?

Alba Cabanell Medrano Barcelona

¿Y si miramos el problema catalán desde otro ángulo?

Isidro Riera Ramon Sabadell

Carta a los equidistantes

Martín Martínez Martínez Barcelona

Presidents, prou d'incertesa

Mariona Marrugat Lluis Gavà