A tot Espanya
Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR

La segona crida feta pel Ministeri de Sanitat per cobrir les 473 places de metges interns residents (MIR) que van quedar vacants en la convocatòria ordinària, 459 d’aquestes en l’especialitat de Medicina Familiar i Comunitària, ha finalitzat sense èxit. S’han cobert les places de Medicina Preventiva i Salut Pública (12) i Medicina del Treball (2), però tornen a quedar desertes 246 places de metges de família.
Sanitat va informar que s’han adjudicat, en crida ordinària i extraordinària, 8.522 places, el 97% de les ofertes. A la crida extraordinària o repesca van ser convocades 3.460 persones aspirants, que havent superat la puntuació mínima, no havien sigut adjudicatàries de plaça en la crida ordinària. En aquesta crida es va ampliar la quota de persones extracomunitàries fins a les 850 places, 355 places més.
Notícies relacionadesL’últim torn del procés d’adjudicació de les 8.772 places de Medicina ofertes aquest any, que va arrencar el passat dia 8, va acabar el 19 amb el 75% d’aquestes places triades pels aspirants, que aquest any arribaven als 10.922. Segons l’ordre de Sanitat, els aspirants a qui s’adjudiqui una plaça en prendran possessió als seus centres entre els dies 6 i 7 de maig del 2024. El 7 de maig és l’arrencada de la formació.
Per comunitats autònomes, en la repesca, Extremadura (amb 49) és la que té més vacants, seguida de Castella i Lleó (47), Galícia (42), Andalusia (39), Catalunya (22) i Aragó (amb 17). A l’extrem contrari hi ha el País Basc (7), Astúries (4) i Castella-la Manxa, amb cap plaça deserta.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura