Nova tanda de protestes

Treballadors dels busos del Baix Llobregat reclamen un conveni «digne» i nous vehicles

Denuncien que tenen congelat el sou des del 2019 i que la direcció de l’empresa no vol atendre les seves peticions

Treballadors dels busos del Baix Llobregat reclamen un conveni «digne» i nous vehicles

Àlex Recolons / ACN

2
Es llegeix en minuts
ACN

Els treballadors d’Avanza, l’operador del servei de bus al Baix Llobregat sud, han iniciat, aquest dimecres, una nova tanda de protestes per reclamar un conveni col·lectiu «digne» i nous vehicles per oferir un servei als usuaris «com cal».

José Trigueros, secretari general d’UGT a Avanza, denuncia que tenen congelat el sou des del 2019 i que la direcció de l’empresa no vol atendre les seves peticions, que passen per un increment del 6% entre el 2022 i el 2023 i l’adequació a l’IPC.

A més, lamenten que els nous vehicles promesos per l’AMB arriben amb comptagotes i és impossible oferir un servei de qualitat als usuaris. «Estem sota mínims en tots els aspectes i tant la direcció com l’AMB no fan res per millorar la situació», ha afegit.

La d’aquest dimecres, 8 de febrer, és la primera de les tres jornades de protesta convocades aquesta setmana pel comitè d’empresa. Com en les fetes el desembre passat, tots tres dies es faran parades de tres hores per tanda.

Darrere d’una pancarta a la qual es podia llegir «Per un conveni just i un servei de qualitat», una cinquantena de treballadors, escortats per la Policia Local, han sortit de les cotxeres de l’empresa a Viladecans per fer un recorregut circular pels carrers del municipi amb parada inclosa davant l’ajuntament.

Nou conveni laboral

Els treballadors, que han rebut el suport del secretari general d’UGT, Camil Ros, demanen un nou conveni laboral, amb una millora de les condicions, i denuncien el mal estat de la flota, que en els últims temps també ha generat nombroses queixes dels usuaris i, fins i tot, una multa de 300.000 euros de l’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) per mal servei.

Sobre l’estat dels autobusos, José Trigueros denuncia que molts no es poden utilitzar, fet que fa que diàriament es deixin de prestar una trentena de serveis. En aquest sentit, critica que els nous vehicles promesos per l’AMB –136 en total– estan arribant amb comptagotes. De la trentena que havien d’arribar aquest mes de gener només en van rebre sis de cedits per un altre operador. «Ho justifiquen tot amb la guerra d’Ucraïna i la falta de components, però nosaltres veiem immobilisme», rebla.

En els últims temps, a més, la situació ha empitjorat amb una sèrie de «sabotatges» que s’estan produint. Aquest dimarts, sense anar més lluny, un grup de persones va trencar els vidres de mitja dotzena d’autobusos, que es van afegir a la llista dels que no es poden utilitzar per diferents motius. «No sabem qui en són els responsables, els treballadors segur que no, però és cert que els ànims s’estan crispant», reconeix Trigueros.

Notícies relacionades

Per Camil Ros, secretari general d’UGT, conflictes com els d’Avanza, cada vegada més freqüents, són el resultat d’una política de «concursos públics rebentats» que, com altres administracions, segueix l’AMB. Una manera de fer que empitjora les condicions laborals dels treballadors i la qualitat del servei per falta d’inversió. Per Ros, l’AMB ha de donar «una solució global» amb concursos públics «seriosos» que permetin a les empreses oferir bones condicions laborals i de servei.

Més notícies del Baix Llobregat a l’edició local d’EL PERIÓDICO