FITXADA PER KANYE WEST

Halima Aden, la model que va néixer en un camp de refugiats, desfila a Nova York amb hijab

La noia de 19 anys vol fer-se un lloc en la moda respectant les seves creences religioses

lmmarco37318374 gente  halima aden instagram170216173122

lmmarco37318374 gente halima aden instagram170216173122

1
Es llegeix en minuts

El raper i dissenyador Kanye West sap atraure els focus com ningú. Dimecres passat va presentar la seva última col·lecció de la mà de Yeezy Season al final de la Setmana de la Moda de Nova York i una model musulmana va ser la gran protagonista. Es tracta de Halima Aden, la primera model refugiada que puja a una passarel·la amb el seu hijab, una condició indispensable per a ella per les seves creences religioses.

 

Aden és una somali americana que va néixer fa 19 anys en un camp de refugiats de Kenya. És estudiant a la Saint Cloud State University de Minnesota i recentment va firmar un contracte amb IMG Models, l’agència que té a les seves files les germanes Gigi i Bella Hadid i pràcticament tots els àngels de la firma Victoria’s Secret.

Va ser després que la noia cridés l’atenció dels mitjans nord-americans com a candidata per l’estat de Minnesota per al certamen de Miss EUA, on va posar en burquini i amb mocador. L’exeditora del 'Vogue' francès, Carine Roitfeld, també està darrere de la seva carrera com a model. La noia participarà en la pròxima edició de CR Book, la publicació de Carine Roitfeld que arribarà a les prestatgeries al març. De les fotos s’encarregarà Mario Sorrenti.

TRENCANT BARRERES

Notícies relacionades

«Halima està trencant les barreres de la bellesa sent ella mateixa. Això és increïblement inspirador i sé que es convertirà en una icona», defensa el director de la seva agència de models, que confia que les marques respectin la seva decisió: «Veurem com reaccionen amb Halima i si treballen o no amb aquestes restriccions».

La normalització del hijab en la indústria és un fet. Mou uns 96.000 milions de dòlars a l’any arreu del món i moltes grans marques han anat acostant posicions amb el mercat islàmic els últims temps. Marques com Mango, Donna Karan, Zara i Tommy Hilfiger, entre altres firmes, comercialitzen les seves pròpies col·leccions per al mercat islàmic i fins i tot un gegant com Uniqlo, que la tardor que ve obrirà a Barcelona, ha unit forces amb una bloguera per modernitzar el hijab. Fins i tot les blogueres amb vel són tot un fenomen a la xarxa.