seguretat viària

Carta d'un sindicat de Mossos per denunciar la falta de personal a trànsit

Jordi Ramell, secretari del Seime-Fepol, té rang de sergent i va exercir durant 18 anys a Trànsit

Argumenta que la falta d'agents a les carreteres «augmenta la sinistralitat» a les vies catalanes

zentauroepp42962560 pla mig on es pot veure una patrulla de mossos d esquadra al180608091248

zentauroepp42962560 pla mig on es pot veure una patrulla de mossos d esquadra al180608091248 / Marta Lluvich

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’augment de la sinistralitat a les carreteres catalanes aquest estiu ha esgotat la paciència dels agents del cos delsMossos d’Esquadra de l’especialitat de trànsit, que atribueixen aquest increment a una apressant falta de personal.

En una carta al director, el sergent en cap de torn de trànsit Jordi Ramells explica que en 18 anys en aquest departament no havia vist “mai” els agents tan desil·lusionats davant d’una situació extrema i recalca que falten més de 200 agents de trànsit a les carreteres per “poder garantir un patrullatge efectiu”. “La falta d’efectius és present a les carreteres i augmenta la sinistralitat a les nostres vies”, lamenta.

Aquesta és el contingut íntegre de la carta enviada pel sergent Ramells a EL PERIÓDICO:

Massa morts a les carreteres de Catalunya

Em llevo i novament comprovo que hi ha hagut un greu accident de trànsit a les notícies. I anem sumant víctimes mortals a les carreteres del nostre país. Escolto com els responsables de trànsit donen les explicacions, però mai cap autocrítica.

I, en canvi, cada dia que parlo amb els meus companys de l’especialitat de trànsit em diuen el mateix: que són quatre gats.

Fa 18 anys que sóc en l’especialitat de trànsit, i mai havia vist els meus companys tan desil·lusionats com ara. No anem bé.

Tot el patrullatge està dirigit des de les esferes perquè les estadístiques quadrin, però actualment hi ha un nou pla estratègic que pretén eliminar sectors de trànsit per centralitzar efectius i amagar la falta d’efectius generalitzada que pateixen TOTS els sectors de trànsit. Una plantilla gairebé 10 anys per sobre de la mitjana d’edat del cos. En definitiva, un caos.

Ara ens reunirem amb els nous caps del departament, ja ho vam fer amb els anteriors i amb els anteriors dels anteriors. Departament d’Interior, Servei Català de Trànsit, caps dels Mossos... ¿Per què no escolten els seus agents, que cada dia es juguen la vida a la carretera? De vegades no s’han de tenir tants màsters per entendre coses molt simples, la falta d’efectius és present a les carreteres i augmenta la sinistralitat a les nostres vies. El tancament de sectors significarà menys presència en zones de la costa.

Si el conductor no veu presència policial a la carretera es relaxa a la conducció, i venen les distraccions. A més, fa més de 5 anys que no tenim promocions de trànsit i els efectius acaben abandonant l’especialitat cremats i esgotats.

Recordo amb nostàlgia el desplegament de trànsit, quan ens havíem de repartir per fer els controls, de tantes patrulles que hi havia. Ara, gairebé no tenim patrulles per fer els controls, les poques patrulles que tenim van d’accident en accident o d’assistència en assistència. Actualment, pots creuar Catalunya i no veure una patrulla de trànsit.

Falten més de 200 efectius de trànsit a les carreteres de Catalunya per poder garantir un patrullatge efectiu. Els agents que hem escollit l’especialitat de trànsit ho vivim tristament i ja no sabem què fer.

No volem més morts a les nostres carreteres. No oblidem que en tenim centenars cada any, i que amb recursos es poden reduir dràsticament, però sembla que són morts que la societat ja admet i normalitza i que els polítics no temen.

Fa falta un gir, un impuls a l’especialitat, més efectius, més material, cuidar la plantilla que tenim jugant-se la vida cada dia a les carreteres de Catalunya per evitar que abandonin l’especialitat.

Jordi Ramells Nieto

Sergent en cap de torn de trànsit del CME

Notícies relacionades

Secretari general SEIME-FEPOL

Sindicat de sergents i subinspectors del CME