inclusió
Terrassa elabora una guia de lleure per a persones amb capacitats diverses
La proposta de l'Ajuntament recull més de 70 propostes d'activitats individuals o en grup
L'Ajuntament de Terrassa, a través de l'Oficina de Capacitats Diverses i Accessibilitat, ha elaborat una guia de recursos de lleure per a persones amb capacitats diverses, que recull més de 70 propostes i activitats, entre les que es fan expressament per a persones amb alguna discapacitat física o intel·lectual i les que es fan per a tota la ciutadania i són accessibles a persones amb limitacions de mobilitat, visuals, auditives, etc.
La guia organitza totes les activitats en dos grans grups, per a grups i individuals. Dins del primer grup hi ha quatre categories: cap de setmana, entre setmana, estades de cap de setmana i vacances, i casals en períodes de vacances. El segon grup s'estructura també en quatre categories: natura accessible pel teu compte, activitats terapèutiques, activitats d'oci pel teu compte, i museus, monuments i espais d'interès accessibles.
Tant en el cas de les activitats expressament per a persones amb capacitats diverses com les activitats no especialitzades però inclusives, en cada cas s'especifica per a quin perfil de persones és apta o indicada aquella activitat, a través d'icones d'accessibilitat o de la descripció de l'activitat.
La informació, procedent de tretze entitats i de diferents serveis i equipaments municipals, inclou també dades com el preu de l'activitat, un mapa de geolocalització o una descripció detallada dels diferents espais.
L'elaboració de la guia de recursos de lleure per a persones amb capacitats diverses s'emmarca al Pla local d'atenció a les capacitats diverses i a l'accessibilitat 2016-2020, i té per objectiu oferir informació clara i pública que faciliti l'accés de les persones amb capacitats diverses a un lleure de qualitat i adaptat a les seves necessitats, avançant així en un model d'atenció centrat en les persones, i contribuint a la integració social i la qualitat de vida d'aquest col·lectiu.
Notícies relacionadesPer desenvolupar aquest projecte, l'Ajuntament de Terrassa ha comptat amb la col·laboració de les entitats que formen part de la Taula de Capacitats Diverses i Accessibilitat.
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Apunt Una vergonya absoluta
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura