NOVA OFERTA AUDIOVISUAL

Pluto TV arriba a Espanya amb 40 canals gratuïts i sota demanda

El servei estarà disponible a partir del 26 d'octubre a www.pluto.tv, Apple TV, Android TV i dispositius mòbils

La plataforma té previst arribar als 50 canals a final d'any i als 100, el 2021

zentauroepp55517952 tv pluto201021155518

zentauroepp55517952 tv pluto201021155518

4
Es llegeix en minuts
Joan Maldonado

A partir del pròxim 26 d’octubre els espectadors podran sumar una nova oferta al ja de per si extens mercat televisiu espanyol. Pluto TV inaugura a Espanya el seu servei de continguts audiovisuals a través de la web de la plataforma, www.pluto.tv, Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV i dispositius mòbils, tant Android com iOS

Es tracta d’un servei gratuït de televisió ‘online’ i en ‘streming’ amb publicitat. Líder als EUA amb 26 milions d’usuaris únics, després d’uns anys d’emissió a Alemanya on suma un milió d’usuaris, el desembarcament a Espanya és el primer pas per a la consolidació de la plataforma a Europa i la seva expansió en països com Itàlia i França prevista per al 2021.

«A Espanya, Pluto TV serà la primera AVOD (advertising-based video on demand)  totalment gratis i sense registre. Un servei innovador que arriba per complementar l’actual oferta en línia i convencional del mercat televisiu actual», ha assegurat Manuel Gil, country manager de ViacomCBS International Networks, l’empresa propietària de la plataforma, en la presentació del servei. 

Cent canals el 2021 

En el seu llançament i en una primera fase, la plataforma comptarà amb 40 canals exclusius que oferiran cine, sèries, programació infantil, ‘realities’, esport, ‘gaming’ i milers d’hores de contingut audiovisual totalment gratuït. Està previst anar sumant cada mes nous canals fins a arribar als 50 a finals d’any i arribar als 100 el 2021. Per a això, més de 20 socis com All3Media, Endemol Shine, Fremantle i Lionsgate, entre d’altres, oferiran el seu contingut a Pluto TV Espanya amb contingut adaptat a cada usuari

Totes les coses bones, que són moltes, d’una plataforma de televisió ‘online’ i sota demanda que ofereix Pluto TV de forma gratuïta té un peatge per a l’espectador en forma de publicitat, a la clàssica manera dels canals generalistes en obert.

Però els responsables de Pluto TV prometen que en cap cas s’excedirà dels 12 minuts de publicitat per hora d’emissió, i que hi haurà entre sis i vuit minuts de publicitat per hora. La publicitat s’inserirà sempre en funció del contingut –no s’interrompran els programes i sèries infantils per emetre anuncis, per exemple–  i en funció de la demanda de l’anunciant. «Anirem molt alineats al consum de publicitat que pugui tenir qualsevol cadena de televisió a Espanya i a la qual ja estan acostumats els teleespectadors», ha afirmat Carlos Mártinez, VP ad Sales de la plataforma.

Interfície intuïtiva

L’accés al servei és directe per a l’usuari, sense necessitat de registre ni contrasenyes, i la navegabilitat és senzilla i molt visual i intuïtiva. La interfície és molt similar a altres plataformes ja en ús com Movistar o Netflix.  «Pluto TV és un servei que s’assembla molt a la televisió convencional quant a la seva facilitat d’ús, però també està adaptat a les noves audiències digitals i als nous hàbits de consum» ha assegurat el digital mànager Borja Pérez.

Estructurada en categories: favorits, destacats, cine, sèries, infantil, esports, etcètera, en què s’agrupen els diferents canals. Dins dels canals l’usuari pot visionar la programació,  obtenir informació sobre el canal i del contingut (sinopsi, número de capítol i fitxa tècnica, per exemple) o afegir el programa al seu canal de favorits. Els programes es podran visualitzar des del principi i en alguns casos, però no en tots, les sèries, pel·lícula i programes es podran veure sota demanda. Tots els continguts estan traduïts a l’espanyol i tot i que, de moment, no es disposa de la versió original amb subtítols, és una opció que s’està valorant afegir en el futur.

Quant a la programació

«La nostra gran aposta és la reivindicació de l’experiència lineal, aquell moment en què l’espectador pot fer zàping i navegar entre canals, topar amb una cosa que li ve de gust, deixar el comandament i relaxar-se. Volem reduir al màxim el temps i l’energia que ha d’invertir un usuari en la recerca d’un contingut», ha dit Margarita Trembaly, programming manager de Pluto TV.

«Volem oferir el millor de la televisió convencional amb el millor de la innovació digital» 

L’oferta resulta variada i en algun casos nova, una programació per a tots  els públics. Els aficionats al cine disposen de set canals temàtics dedicats a films d’acció, romàntics o de ciència-ficció; canals de sèries, de ‘realities’ i infantils, amb continguts per a nens i adolescents. També un canal de cuina, amb programes del xef britànic Jamie Oliver i un canal d’esports que prestarà una atenció especial als esports d’aventura i als ‘egames’, amb continguts del canal IGN.

I una cosa «una mica boja»,  en paraules de la Margarita, com un canal de vídeos de gatets i animals domèstics com el canal Pet Collection.  

Una de les coses interessants que ofereix la plataforma són els canals ‘pop up’, un canal creat sobre una temàtica especifica i per un temps limitat, com el que han dedicat a Halloween, en el qual es recopila tota una sèrie de capítols de sèries juvenils sobre el tema, o el que es dedicarà d’aquí uns dies a Nadal, amb pel·lícules, sèries i programes nadalencs.

Sèries i programes ‘vintage’

Notícies relacionades

Una altra de les peculiaritats de Pluto TV seran els canals dedicats a franquícies. Són canals en els quals l’usuari trobarà durant les 24 hores del dia els set dies de la setmana continguts d’una sola sèrie. En aquests moments ja estan disponibles els canals dedicats a la ficció britànica ‘Los asesinatos de Midsomer’ i la sèrie de ciència-ficció ‘Andrómeda’.

Entre l’oferta, l’espectador podrà trobar sèries espanyoles de fa uns anys com ‘Ana y los siete’ o ‘Curro Jiménez’, espais d’humor com ‘Vaya semanita’ o un dels programes de culte de la televisió a Espanya com ‘Historias para no dormir’, de Chicho Ibáñez Serrador. «Són continguts que de vegades costa trobar en l’oferta televisiva actual i que des de Pluto TV estem encantats de poder oferir als nous espectadors», ha assegurat,  Trembaly.