Turbulències a la xarxa social
Elon Musk tornarà a permetre els anuncis polítics a Twitter
La decisió del magnat pretén ampliar els ingressos de la companyia després que els seus canvis hagin foragitat en massa els anunciants, principal base del seu negoci

Twitter serà cada vegada més política. La xarxa social comandada per Elon Musk tornarà a permetre els anuncis polítics i suavitzarà la prohibició establerta el 2019 per mirar d’obtenir una nova font d’ingressos.
Així, permetrà que tant càrrecs electes com grups d’activistes puguin tornar a pagar per amplificar els seus missatges sobre causes polítiques específiques i mirar de ser més influents amb els electors. «En les pròximes setmanes» això s’estendrà a altres tipus de publicitat política.
«Creiem que la publicitat amb causa pot facilitar la conversa pública sobre temes importants. Avui flexibilitzem la nostra política d’anuncis amb causa als Estats Units. També tenim previst ampliar la publicitat política que permetem en les pròximes setmanes», ha explicat la companyia en un missatge publicat dimarts.
«De cara al futur, alinearem la nostra política publicitària amb la de la televisió i altres mitjans de comunicació», han afegit en un altre tuit.
We believe that cause-based advertising can facilitate public conversation around important topics. Today, we're relaxing our ads policy for cause-based ads in the US. We also plan to expand the political advertising we permit in the coming weeks.
— Twitter Safety (@TwitterSafety) 3 de enero de 2023
Caiguda dels ingressos
Amb això, Musk vol obrir noves vies d’ingressos per reforçar el dèbil negoci de Twitter, que va comprar per 44.000 milions de dòlars. Des que va prendre el control de la companyia a l’octubre, la pressió per rendibilitzar aquesta inversió gegant ha portat el magnat a introduir una sèrie de canvis –des de poder comprar la insígnia blava de verificació de compte fins a tornar a permetre la desinformació sobre la covid– que han foragitat en massa molts anunciants, la base del seu model econòmic.
Abans de l’arribada de Musk, el 90% dels ingressos de Twitter provenien de la publicitat. Segons les dades de l’empresa el 2018, els anuncis polítics suposaven una part molt mínima del total d’ingressos publicitaris generats.
Aquesta decisió posa Twitter a l’altura d’altres plataformes, com Facebook i Youtube, que ja permeten la publicació de continguts polítics de pagament, una cosa que, no obstant, no permeten d’altres, com TikTok.
El fundador i antic director executiu de la companyia, Jack Dorsey, va prohibir part dels anuncis polítics el novembre del 2019, imposant certes restriccions com personalitzar la publicitat per dirigir-la a grups específics de persones. Llavors, va assegurar que permetre la propaganda partidista pagada suposaria «ramificacions significatives que la infraestructura democràtica actual podria no estar preparada per manejar».
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers