Internet
Google tanca Stadia, el seu servei de videojocs ‘online’
La plataforma permetia jugar en viu i portava el model de Spotify o Netflix a la indústria dels videojocs

Google ha anunciat aquest dijous que tancarà Stadia, la plataforma de videojocs per internet que va llançar el 2019 amb gran fanfàrria, però que mai ha aconseguit l’èxit esperat pel gegant tecnològic.
En un missatge en el seu blog corporatiu, l’empresa nord-americana ha explicat que, malgrat la seva «sòlida base tecnològica», el projecte mai va atraure el nombre d’usuaris que es preveia, per la qual cosa ha pres «la difícil decisió» de començar a preparar el seu tancament.
Els usuaris podran continuar accedint al servei fins al gener de l’any vinent per completar les seves partides i Google ha dit que reemborsarà totes les compres de hardware fetes a través del Google Store i les de jocs i continguts fetes a Stadia.
La companyia ha manifestat que espera que la majoria d’aquests reemborsos s’hagi completat a mitjans de gener i apunta que pròximament oferirà més detalls sobre el procés.
L’atractiu de Stadia es basava a oferir la possibilitat de jugar en viu, a l’estil del que fan serveis com Spotify amb la música o Netflix amb la televisió, eliminant la necessitat de comptar amb una consola, amb discos físics o de descarregar els grans arxius que solen requerir els jocs d’ordinador.
L’aposta ha sigut un dels principals moviments de Google al sector del videojoc, un dels de més creixement de la indústria tecnològica i en el qual busquen el seu lloc gairebé tots els gegants de Silicon Valley.
Notícies relacionadesSegons Phil Harrison, el director general de Stadia, malgrat aquest tancament Google continua totalment compromesa amb els videojocs i continuarà invertint «en noves eines, tecnologies i plataformes».
Mentrestant, ha declarat que la tecnologia en què es basa Stadia ha demostrat tenir usos més enllà del videojoc i que hi ha oportunitats d’utilitzar-la en altres parts del negoci de Google com YouTube, Google Play o en l’àmbit de la realitat virtual.
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Mobilitat Les obres de l’L4 segueixen el ritme previst i ja arriben al 60% de la renovació
- La banca espanyola supera el test d’estrès amb reserves sobre el Sabadell i Unicaja
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia
- Viatge oficial del president Illa reforça la relació amb la Xina i torna a Catalunya amb una nova inversió de Chery
- CV Capital cultural, estigma, precarització: ¿Per què alguns polítics menteixen en els currículums?
- «Vam mirar de treure els nostres diners però ja no va ser possible» Unes 30 famílies de Tarragona i Barcelona denuncien una «estafa» de dos milions d’euros a càrrec d’un grup inversor
- Consells científics El cervell necessita entre 8 i 14 dies per desconnectar per vacances: «Descansar no és un caprici, és una necessitat psíquica»
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada