millora aeronàutica

El Boeing 787 surt en el seu primer vol de proves, després de dos anys de retard

L'aparell ofereix una autonomia de 4.600 quilòmetres sense repostar

Enlairament del Boeing 787.

Enlairament del Boeing 787. / AP / TED S. WARREN

2
Es llegeix en minuts
EFE
SAN FRANCISCO

El Boeing 787, també conegut com a Dreamliner, ha sortit avui sense incidències en el seu primer vol de prova, però amb més de dos anys de retard, de la planta de la companyia a Everett, Seattle.

Les condicions meteorològiques avui a Seattle eren relativament bones, amb el cel ennuvolat però absència de pluja. El Dreamliner havia de fer un vol de prova d'unes quatre o cinc hores de durada, escortat per dos avions militars i aterrar cap a les 22.00 hores.

Michael H. Carriker i Randall Lee Neville, dos experimentats pilots de proves de Boeing, han estat triats per a la prova però a la pista hi havia centenars d'empleats de Boeing, així com companyies associades amb la firma aeronàutica i nombroses personalitats.

Nombrosos controls

L'avió ha superat nombrosos controls i proves tant virtuals com a terra, però és la primera vegada que aixeca el vol. Es tracta d'un important pas per a la companyia aeronàutica nord-americana, que va començar a treballar en el concepte del Boeing 787 a finals dels 90 i acumula no només dos anys de retard sinó també costos addicionals de diversos milers de milions de dòlars.

840 comandes

El primer vol de proves del Dreamliner estava previst en principi per al juny passat, però l'aparell va fallar un test de tensió a l'ala i el vol es va haver d'ajornar. Boeing espera subministrar el primer avió a l'aerolínia japonesa All Nippon Airways a finals del 2010, una data considerada poc realista per alguns analistes del sector. En total, la companyia ja ha rebut 840 comandes per valor de 140.000 milions de dòlars.

4.600 quilòmetres sense repostar

Boeing ha posat molts recursos i esperances en aquest model, que, segons alguns experts, podria marcar futurs estàndards en consum de combustible i autonomia de vol. El Dreamliner ha estat construït amb materials més lleugers --titani i carboni, principalment-- que permeten reduir el consum de combustible en un 20%. Depenent de la configuració, l'aparell pot acomodar entre 210 i 250 passatgers i volar uns 4.600 quilòmetres sense repostar.

Cabina més ampla

Notícies relacionades

El Dreamliner promet, a més, ser l'avió més confortable per als passatgers construït fins ara. Segons les dades facilitades per Boeing, el 787 tindrà una cabina més ampla que la d'altres avions mitjans, cosa que es traduirà en seients més amplis, més espai al passadís i també per a l'equipatge de mà.

Les finestres també són més grans que les dels competidors i s'ha millorat tant la qualitat de l'aire com el nivell d'humitat a la cabina de passatgers per fer el vol més agradable. Boeing també assegura que el Dreamliner oferirà vols més tranquils, ja que disposa de sensors especials que controlen en certa mesura la reacció de l'avió davant una turbulència.