
6
MediaMarkt celebra avui la seva coneguda campanya dia sense IVA a les 86 botigues que la cadena té a Espanya. El seu abast serà global, ja que els descomptes també s’aplicaran a la botiga 'online' de MediaMarkt, i inclouran totes les referències que estiguin al catàleg de la cadena. Queden exclosos de la campanya únicament els productes de telefonia amb operador, llibres, targetes de prepagament i caixes d’experiència.
La campanya és una gran oportunitat per als clients de MediaMarkt, ja que “es poden estalviar l’IVA aplicable a cada producte a tots els articles en estoc disponible de la botiga o del web”, tal com explica Walter Schmidt, director de Màrqueting de la cadena. “Els nostres clients ens demanaven que celebréssim un dia sense IVA i els hem escoltat”, afegeix Schmidt.
¿Com es calcula el preu sense IVA?
El que es descompta del preu final és l’import equivalent a l’IVA aplicable al producte. L’IVA es calcula sobre la base imposable, no sobre el preu final, i per això la manera més fàcil que els clients puguin calcular la rebaixa serà dividir entre 1,21 el preu final que posi a l’etiqueta de l’article que els interessi. Per exemple, si un client vol adquirir un producte amb un PVP de 500 euros, l’IVA aplicable a dit productes és de 86,78€.
Campanya pionera
La d’avui suposa una nova edició d’una campanya que ha reportat bons resultats de vendes a la companyia totes i cada una de les vegades que l’ha celebrat, des que la va llançar per primera vegada el 29 de gener del 2007. “El dia sense IVA ha sigut una promoció en la qual hem sigut absolutament pioners, i hem marcat un abans i un després en termes de campanyes de rebaixes a Espanya”, remarca Schmidt. Una acció amb què “sempre s’han superat les expectatives de vendes de la cadena amb especial incidència a Espanya”. Aquesta mena de campanyes també s’han desenvolupat en altres països europeus com Alemanya, Hongria i Polònia, sempre amb gran acceptació per part dels consumidors.
Amb aquesta acció la firma pretén incentivar el consum mitjançant l’estalvi i posar a l’abast de tots els públics una àmplia gamma de productes d’electrònica de consum portant a l’extrem la seva política de preus baixos.
Però aquesta no és l’única campanya en la qual MediaMarkt ha sigut pionera. També ho va ser al portar a Espanya les rebaixes del Black Friday, que aquest any se celebraran el 23 de novembre.
- Seguretat Social El Govern central vol facilitar que els jubilats combinin la seva pensió amb un ‘minijob’
- Successos Mort dels germans d'Amer: un va matar a l'altre i després es va suïcidar
- En investigació El cap d’un dels bombers dels canvis de sexe fraudulents el defensa contra Interior
- Novetats en el format RTVE pren mesures amb 'La familia de la tele': separa Aitor Albizua i Inés Hernand de María Patiño i elimina el cor d'un dels seus blocs
- Pederàstia a l'Església La família d'un exalumne de Jesuïtes Casp ja mort denuncia després de veure 'La Fugida' que va patir abusos de Francesc Peris