On Catalunya
Cita esportiva
Competició de ‘skate’ en una pista de disseny
El circuit, construït al Parc Central d’Igualada i finalista dels premis FAD, acull els campionats de Catalunya i el Bikeparadise
skatepark de igualada 360 /
Igualada viurà aquest cap de setmana unes jornades plenes d’adrenalina, esport i espectacle amb dos grans esdeveniments que se celebraran a l’Skatepark del Parc Central d’Igualada: l’anomenat Bikeparadise i els campionats de Catalunya de skateboarding, scootering i roller freestyle.
Igualada ha construït al seu nou parc una de les millors zones de skate del país, i la celebració de campionats és, precisament, una conseqüència directa de la qualitat i dels valors d’aquesta instal·lació. A més de fer-ho per les prestacions tècniques d’aquesta pista a l’aire lliure, també destaca pel concepte arquitectònic. L’Skatepark del Parc Central d’Igualada ha sigut triat com a finalista en la 67a edició dels premis FAD d’arquitectura i interiorisme. L’obra competeix en la categoria de paisatge, dins de l’àmbit urbà. El concepte de l’skatepark va sortir del despatx Batlle i Roig i Skate Architects, que van redactar l’ampliació del parc, que ocupa més de 80.000 metres quadrats de zona verda i aigua. El jurat haurà d’escollir entre la proposta d’Igualada i una desena de projectes més.
skatepark de igualada /
Els premis FAD, creats el 1958 pel Foment de les Arts i del Disseny, són un dels guardons d’arquitectura més prestigiosos d’Espanya i compten amb un ampli reconeixement internacional. Ser-ne finalista ja suposa una garantia de qualitat per a qualsevol projecte en els àmbits del disseny urbà, el paisatgisme i l’arquitectura.
Demà se celebrarà el Bikeparadise 2025, que portarà el millor del BMX freestyle a la ciutat. Riders d’arreu del món es donaran cita per mostrar els seus trucs més espectaculars en una jornada carregada d’emoció. A més, els assistents podran disfrutar de diverses activitats familiars, el pumptrack estarà obert a tothom i també hi haurà música per ambientar l’esdeveniment.
Campionat de Catalunya dScooter al skatepark dIgualada /
Màxim nivell
Diumenge serà el torn dels campionats de Catalunya en les disciplines de skateboarding, scootering i roller freestyle, organitzats per la Federació Catalana de Patinatge. Amb la participació de més de 150 esportistes, es viurà un ambient competitiu de màxim nivell, amb la presència de riders internacionals com Àlex Fernández i Carla Martín, entre altres campions del món, d’Europa i d’Espanya.
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Automobilisme Lando Norris conquista el Mundial de Fórmula 1 i evita el miracle de Verstappen
- Consulta popular Guanya el ‘sí’ a Gósol i el municipi passarà a formar part de la província de Barcelona
- Crisi sanitària Així operen els gossos que rastregen a la recerca de senglars morts per la pesta porcina
- Pesta porcina Experts catalans, espanyols i europeus rastrejaran la possible fuga de la pesta porcina des d’un laboratori
- La legislatura catalana Òscar Ordeig, el conseller amb més ‘aldarulls’ sobrevinguts al Govern
