Educació
Vaga de professors d’universitat a Catalunya aquest dimecres: motius de la protesta
Els professors associats de les universitats catalanes es mobilitzen contra la nova LOSU i demanen que es reconegui la seva tasca docent i investigadora «de manera justa i digna»

Bellaterra 29/02/2012 Seguimiento de la huelga de estudiantes de la Universitat Autonoma de Bellaterra UAB durante la Huelga de Universidades Facultad de politica Foto Josep Garcia /
Els professors associats de les universitats catalanes estan convocats a la vaga aquest dimecres contra la nova llei d’Universitats (LOSU) que estableix que només el 20% del col·lectiu docent podrà ser professor associat (fins ara és el 40%), cosa que als seus ulls suposarà l’acomiadament del 20% de la plantilla actual de professors associats si les universitats catalanes no generen places per integrar a la vida acadèmica aquells professors associats doctors i acreditats, és a dir, els «falsos associats», com s’autodenominen.
Temor de l’expulsió
«El col·lectiu dels falsos associats temem ser expulsats de la universitat malgrat estar doctorats i acreditats. Amb la LOSU, els contractes del professorat associat passaran a ser indefinits en comptes de temporals com fins ara. Però això no es farà de manera automàtica, sinó que obligarà tots els associats de l’Estat –avui 26.000– a tornar a concursar la seva plaça actual», denuncien.
En aquest context, el motius que els porta a sortir al carrer aquest dimecres és reivindicar «la dignificació salarial establint la categoria 4 per a tot el professorat associat». Exigeixen també el finançament necessari per part de la Generalitat per a la creació de places de lector i la transformació dels contractes temporals en indefinits sense tornar a concursar per la mateixa plaça per menys salari.
La manifestació
Notícies relacionadesA més de la vaga durant tot el dia, a les 18.30 hores han convocat una manifestació a la plaça de la Universitat de Barcelona.
La vaga ha sigut convocada pels sindicats CGT Ensenyament i COS i compta amb el suport de diverses plataformes de docents.
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers