Primer balanç d'una mesura per pacificar una carretera

L'Executiu beneeix per fi les ajudes al desviament de trànsit a l'AP-7

1
Es llegeix en minuts
C. B.
BARCELONA

A les nou del matí el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, no sabia res, tal com ell mateix va admetre. Hores més tard, la mateixa ministra de Foment, Ana Pastor, amb qui manté una relació telefònica molt fluida, el va avisar. El Consell de Ministres es disposava a aprovar per fi el conveni gràcies al qual s'apliquen les bonificacions als camions obligats a passar per l'AP-7. Gairebé un mes després que es posés en marxa la mesura, la paralitzada maquinària ministerial havia donat el seu últim vistiplau.

Aquestes quatre setmanes el conveni ha anat de departament en departament, una vegada les administracions catalana i espanyola es van haver posat d'acord a mitjans de març, pocs dies abans que efectivament els transportistes haguessin de canviar de ruta. Tampoc era res greu, van explicar al seu dia, però una de les incògnites que quedaven per revelar era l'import que haurien d'abonar tant el Ministeri de Foment com la Generalitat. El dubte va desaparèixer ahir amb l'aprovació del Consell de Ministres i va descobrir que totes dues desemborsaran una quantitat màxima idèntica d'1,5 milions d'euros.

Notícies relacionades

Serà el màxim i aquesta xifra variarà precisament en funció del trànsit que es traslladi de la N-2 a l'autopista, és a dir, que com més tràilers ho facin, més barat li sortirà a les arques públiques. Un portaveu de la concessionària va recordar que amb els descomptes d'entre el 35% (per als conductors que fan tot el recorregut entre Maçanet i la Jonquera) i el 50% (per a trànsits locals i comarcals), l'AP-7 ha guanyat usuaris, però també hi ha una sèrie de transportistes que ja passaven per aquesta via i ara, de sobte, la tenen amb rebaixes.

Els guanys de nous conductors queden compensats llavors per les pèrdues que representen aquestes noves bonificacions, amb la qual cosa el seu saldo queda a zero. El conseller de Territori es va felicitar ahir del fet que les xifres del primer mes -amb gairebé 4.000 camions els dies laborables- fan preveure que la quantitat que s'haurà de pagar no arribarà al límit fixat d'1,5 milions d'euros.