METEOROLOGIA
Les pluges inunden carreteres i baixos al litoral de Tarragona
Torredembarra i Altafulla, amb més de 60 litres, els pobles més afectats

Diverses persones intenten rescatar un cotxe atrapat en una riera inundada d’Altafulla, ahir a la tarda. /
El litoral de la província de Tarragona va rebre ahir al migdia i primera hora de la tarda la descàrrega més abundant de la tempesta estiuenca anunciada ja des de fa dies. Tot i la força de les pluges en algunes poblacions –sobretot Altafulla, Torredembarra i el Vendrell, amb entre 50 i 63 litres per metre quadrat– i les més de 150 sortides que van haver d'efectuar els bombers de la Generalitat, no es van repetir les riuades i els accidents mortals d'aquesta setmana a Andalusia.
Tot i així, les molèsties van ser notables per als que van patir els xàfecs. El trànsit va quedar molt afectat en algunes de les vies principals del país. Així, a l'AP-7 es van produir retencions entre Sant Sadurní d'Anoia i Castellbisbal, a més d'haver-n'hi també a l'altura de Banyeres del Penedès i l'Ametlla de Mar, i hi va haver talls puntuals causats pels grans bassals d'aigua i la mala visibilitat deguda a la intensitat de la pluja.
Precisament a la mateixa AP-7 es va haver de desviar el trànsit procedent de la N-340 a l'altura d'Altafulla, on aquesta via va quedar tallada durant unes dues hores a causa de les inundacions. El mateix va passar a Cunit a la C-31 i a Torredembarra a la T-210. També més al nord, a Sitges i Castelldefels, van patir talls la C-31 i C-32, respectivament, per accidents provocats per la pluja. Amb tot, no es van haver de lamentar víctimes mortals.
A més de les afectacions viàries, es van inundar nombrosos baixos i aparcaments en un bon nombre de poblacions al litoral de Tarragona, des de Sant Carles de la Ràpita (Montsià), que va registrar 58 litres per metre quadrat, passant per Cambrils (Baix Camp) i arribant a Cunit (Baix Penedès).
Les precipitacions més abundants de totes es van produir a Torredembarra i Roda de Barà, que en aproximadament dues hores van registrar 63 i 67 litres per metre quadrat, respectivament, Però mentre aquest primer front es dirigia en línia recta cap al nord, s'allunyava del litoral i deixava entre 20 i 30 litres en poblacions de l'interior de Barcelona i Girona, un nou focus de pluges entrava a partir de les set de la tarda des del sud, plovent sobre mullat al Montsià, Baix Ebre i Baix Camp i el Tarragonès.
Notícies relacionades150 SORTIDES DE BOMBERS / Fins a aquella hora, els bombers de la Generalitat havien realitzat unes 150 sortides per inundacions de baixos i vies d'accés, especialment a les Terres de l'Ebre, el Camp de Tarragona i la comarques de l'Anoia i el Vallès. Amb tot, els bombers no van poder fer res en molts casos perquè la quantitat d'aigua acumulada dificultava l'aspiració de les màquines.
Els xàfecs, típics del mes d'agost, donaran lloc els pròxims dies al sol i la calor. Ja avui mateix només quedaran algunes pluges aïllades a la zona del Pirineu, mentre que el cel sobre la resta de Catalunya s'anirà aclarint. Les temperatures tornaran a passar avui mateix dels 30 graus a moltes comarques i seguiran en ascens dissabte i diumenge, tant a la zona del litoral com a l'interior, tot i que les temperatures més altes s'esperen a les Terres de l'Ebre i Ponent.
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers