COMUNICACIÓ

Casa Tarradellas retira un espot pel seu missatge poc saludable

L'empresa atén les reclamacions de grups de consumidors sobre un anunci de pizza

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Casa Tarradellas ha decidit retirar un anunci de televisió en què un nen es menja una pizza en un moment mentre la seva àvia explica els ingredients que porta. L'empresa ha pres la decisió després de les reclamacions presentades per l'Associació d'Usuaris de la Comunicació (AUC) i la Federació de Consumidors en Acció (Facua), que consideren que aquesta publicitat fomentava hàbits d'alimentació poc saludables i vulnerava el codi PAOS, d'aplicació als espots en què apareixen menors o que van destinats a ells.

"Àvia, ¿què hi poses perquè les pizzes de casa siguin tan bones?", pregunta el menor. "Una bona massa i el que més t'agrada: més tomàquet, formatge fet amb llet i més pernil bo de casa", respon la dona, que tot seguit es gira cap al nen i comprova que s'ha menjat la pizza en un segon.

Segons Facua, aquestes pizzes "tenen 952 quilocalories, la meitat de l'aportació calòrica que necessita un nen al dia". A més, com recorden aquesta entitat i l'AUC, l'anunci contravé l'article 23, que veta la promoció d'estils de vida poc saludables com "beure o menjar de forma excessiva o compulsiva".

Notícies relacionades

DOBLE WHOPPER

Per la seva part, la cadena de menjar ràpid Burger King ha obert un enllaç a la seva web (www.burgerking.com) a un fòrum perquè els consumidors opinin sobre l'anunci de l'hamburguesa Doble Whopper. La publicitat, en què s'anima a "menjar com un home", ha estat criticada pel Ministeri de Sanitat, que demana la seva retirada perquè ofereix una imatge "cavernícola" dels homes.