Manolo Uvi personifica el punk dels 80 a La Sala de Sabadell
El considerat primer punk espanyol actua aquest cap de setmana a la ciutat
ElmadrilenyManuel Quevedoés, des de fa més de 30 anys,Manolo Uvi. Segons la premsa musical, elprimerpunk espanyol.
El cognom artístic el va treure del seu primer grup,La Uvi, creat el 1982, i considerat, per tant, el primer grup de punk nascut a Espanya. Segons els seguidors d'aquest estil a nivell estatal, el mésllegendarisens dubte.
Manolo Uvi, nascut musicalment en plena'movida madrileña', va beure de les primeres fonts històriques del punk: els anglesos Sex Pistols i els nord-americans Ramones. Dos grups que van il·luminar Manolo Uvi i que es van convertir en els seus referents i inspiradors per sempre .
El so pur del punk original, el dels 80, és el que sempre ha defensat Manolo Uvi, una música que prima el sentiment, la força i la ràbia per sobre de la qualitat musical.
Una opció radical però literalment conservadora i allunyada dels sons comercials que van emergir més tard amb grups com Green Day.
ALa Sala, el madrileny demostrarà la seva fidelitat alpunk verdaderrendint homenatge als grups dels seus inicis, el ja citat La Uvi i el que va crear després,Commando 9 mm.
Notícies relacionadesManolo Uvi, tot un referent dels amants del punk més puristes, estarà aquest dissabte, 2 de febrer, a les 22 h a La Sala deSabadell per vuit euros l'entrada anticipada i 10 a la taquilla.
El concert inclou també les actuacions dels representants delpunk vallesàJakemate BabyesiKalaña.
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Carta a Rutte Sánchez trasllada al secretari general de l’OTAN que es plantarà a la pujada de la despesa militar
- El Corte Inglés guanya un 6,7% més el 2024, fins als 512 milions
- Espanya vol ajornar la implantació del preu de la llum cada 15 minuts
- Les companyies d’aliments malgasten 6,5 quilos de productes per tona
- Unai Sordo: «¿Avançament electoral? No malgastem l’opció d’arribar a la plena ocupació»
- L’advocada general de la UE avala la multa de 4.300 milions a Google