On Catalunya
CINE
Carn i deliri
El nou 'thriller' eròtic de François Ozon combina intrèpides fantasies sexuals, girs impossibles i homenatges a Cronenberg i De Palma

carne-y-delirio-lo-lo- media 3
'El amante doble' comença amb un primeríssim primer pla d'una cosa rosada i carnosa i suau, que sembla teixit tou cerebral o l'interior d'una boca fins que la càmera s'hi acosta encara més i el clítoris d'una dona es fa visible a la part superior de la pantalla, així com els dispositius ginecològics utilitzats per mantenir-li la vagina oberta. És una forma rotundament explícita de començar una pel·lícula fins i tot abans que el director François Ozon encadeni la imatge amb la del globus ocular de la noia, i deixi clara així la relació entre el seu sexe i la seva psicologia.
Chloe (Marina Vacth) pateix inexplicables mals d'estómac que podrien ser psicosomàtics i per això visita un psiquiatre, Paul (Jérémie Renier). A la seva consulta parisenca s'hi accedeix a través d'una d'aquelles escales de cargol que només existeixen a les pel·lícules sobre gent que perd el cap. I abans del que es triga a pronunciar les paraules "negligència professional" tots dos estan vivint junts en un luxós apartament. Però ella nota que ell li amaga alguna cosa.
Aviat descobreix que Paul té un bessó idèntic que es diu Louis, també psiquiatre, i comença a consultar-lo amb un nom fals. I llavors, a mesura que Chloe aprofundeix en el passat dels germans, els secrets i el misteri comencen a amuntegar-se.
El amante doble
'Thiller' França, 2017Repartiment Marina Vacth, Jérémie Renier, Jacqueline Bisset, Myriam BoyerDirecció François Ozon
El que passa a partir de llavors converteix 'El amante doble' en un melodrama psicosexual delirantment passat de voltes on res és el que sembla, i qualsevol cosa podria passar, i tot és deliberadament absurd; i on afloren en tota la seva obvietat les referències al cine de Brian De Palma i 'La llavor del diable' (1968) i, sobretot, a 'Inseparables' (1988), el 'thriller' surrealista de David Cronenberg sobre dos ginecòlegs bessons que competeixen amatòriament entre ells.
La nova pel·lícula, això sí, recorre menys al terror corporal que aquella obra mestra, fet que compensa incloent-hi més escenes de sexe, entre les quals destaca per la seva creativitat una en què Chloe es desdobla per la meitat per satisfer els dos germans en un gloriós ménage à quatre.
EL+
Es podria acusar Ozon de misogin -al cap i a la fi, sembla suggerir que tot el que Chloe necessita per curar-se dels seus mals és una bona rebolcada-si no fos perquè la pel·lícula en cap moment pretén ser presa remotament de debò. Prefereix delectar-nos amb les seves generoses dosis d'humor negre i els seus impossibles girs narratius, i aquesta actitud orgullosament 'trash' que promet convertir-la en obra de culte.
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers