Entrevista a Telecinco
Feijóo demana a Vox que «faciliti» els governs del PP o que si no admeti que busca «quota de poder»
El líder del PP diu que en les generals vol una majoria absoluta com la de González o Rajoy per deslliurar-se d’Abascal

Alberto Núñez Feijóo continua intentant esquivar el gran repte que té a curt termini: governar a cinc comunitats autònomes on el PP ha guanyat les eleccions, però on necessita parlar, negociar, pactar amb la ultradreta si vol aconseguir les presidències.
En la seva primera entrevista després del triomf del PP en les municipals i autonòmiques de diumenge, el líder conservador ha dit que Vox ha de «facilitar» les presidències autonòmiques al País Valencià, les Balears, Extremadura, Aragó i Múrcia per demostrar que de veritat «vol derogar el sanchisme». I si, en canvi, ha afegit, el que vol és «quota de poder» i conselleries, que ho digui «clarament». «Jo espero que no s’interrompi el canvi i si el PP ha guanyat a València, a les Balears... Que ningú interrompi el que surt de les urnes i que aquest partit [Vox] no doni els seus vots a l’esquerra. Això seria el món al revés», ha dit a ‘El programa de Ana Rosa’, a Telecinco.
De moment les enquestes assenyalen que aquest mateix problema que té ara en autonomies i alcaldies es repetirà en les eleccions generals del 23 de juliol. Feijóo necessitarà sumar els diputats de Vox per aconseguir la Moncloa. Per aquesta raó, el líder del PP ja ha començat a demanar als espanyols una majoria absoluta al nivell de les que van obtenir Felipe González (1982), José María Aznar (2000) i Mariano Rajoy (2011), per no necessitar Santiago Abascal, el cap de files de Vox.
En l’entrevista, el president dels populars ha dit que Espanya necessita fer «reformes» per no «continuar a la cua de la Unió Europea» i aquests canvis legals (que no ha concretat) «necessiten molta ratificació electoral». Vol que els espanyols li diguin: «Escolti, posi’s vostè al capdavant i faci el que hagi de fer». A Galícia, ha recordat, ell va obtenir quatre majories absolutes, un triomf aclaparador que s’ha repetit a la Comunitat de Madrid, Andalusia i La Rioja. «Vull aquest model», ha remarcat. «L’altre [model] ja el tenim en [Pedro] Sánchez [...] Proposa un ‘Govern Frankestein’ elevat a la màxima potència», ha continuat.
El cap de l’oposició ha acusat el president del Govern d’haver-se «podemitzat» i de voler ocupar l’espai ideològic dels morats. Segons la seva opinió, ja no representa el PSOE, sinó només a si mateix. Després d’escoltar la intervenció que Sánchez va fer dimecres davant els seus parlamentaris, Feijóo considera que vol tornar als «temps del dòberman», amb referència a la propaganda socialista contra José María Aznar i els seus col·laboradors dels anys 90, i que la seva actitud és «incompatible» amb el fet de ser un líder europeu, ja que «assenyala» jutges, periodistes, empresaris i ell mateix, com a cap de l’oposició.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- Sánchez agita el debat de les pensions amb ajudes a les dones
- per terra i aire Vídeo de com un gos policia deté un lladre de cotxes a Califòrnia
- La beguda que hidrata més que l’aigua i que has de prendre a l’estiu per calmar la set
- Amb l'abstenció del PSC El Parlament posa en marxa la comissió sobre l'espionatge i cita Marlaska, Robles i el CNI
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Successos D’Horta de Sant Joan a l’Empordà i Montserrat: els grans incendis que han castigat Catalunya les últimes dècades
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?