COMÈDIA
Ivan Labanda s'estrena com a director des d'una passarel·la
'Fashion. Feeling. Music.' fa sàtira social a partir de la moda com a metàfora
El cartell de Jordi Labanda.
L'actor Ivan Labanda s'ha fet un especial regal de 30 aniversari. Els va complir el dia 14, i dues setmanes després debuta com a director d'escena. Serà ambFashion. Feeling. Music., un muntatge que va estrenar el Lliure de Gràcia l'octubre del 1999 i que es revisa ara per primera vegada de la mà de l'actor. Labanda tutela el treball de set joves intèrprets, encara estudiants del Col·legi del Teatre, els de la companyia Narinanti.
Són principiants com ho van ser, en el seu moment, els protagonistes de l'original, un text de Lluís Hansen que va dirigir Josep Maria Mestres en un treball d'improvisacions que va significar la posada de llarg de gent avui tan coneguda com Julio Manrique, Marta Marco o Albert Triola. «Em va agradar molt. Tenia el llibret a casa i crec que és molt vigent», va recordar ahir Labanda en la presentació de l'obra.
Ell mateix s'ha encarregat de l'adaptació i actualització inevitables. Manrique, Marco i companyia tenien, per exemple, una escena al voltant dels mòbils, absoluta novetat el 1999. «L'hem enfocat cap a les xarxes socials en el sentit de com afecta la tecnologia les relacions interpersonals», va dir.
El món de la moda serveix com a metàfora per a una sàtira de les grandeses i misèries de la societat. Però l'obra es mou, a ritme trepidant, amb una voluntat d'entreteniment màxim. «Aquest context de la moda permet poder parlar i riure't de tot sense problemes», va dir. Tant que va reconèixer que els ha mogut una actitud gamberra, «a vegades molt incorrecta, com la deSouth Park».
L'actualització de Labanda també ha suposat una nova banda sonora, de la qual només s'ha mantingut la cançóQuerida Laura, emblemàtica de l'obra. Labanda ha apostat per una música electrònica i amb un tema principal tan conegut i irònic comWhat a wonderful world. «Ara bé, l'obra no és un musical, però la música és imprescindible», va subratllar.
A més de la música, el vídeo juga el seu paper amb cameos de famosos, que s'interpreten a si mateixos, com els triciclesPaco Mir i Joan Gràcia, el cineasta Juan Antonio Bayona il'home del tempsTomàs Molina. I a l'hora de dissenyar el glamurós cartell, Labanda ho va tenir fàcil: el va encarregar al seu germà Jordi. Això sí, volia una model perfecta amb una petita tara, una tireta a la cara.
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- Terratrèmol hores abans de l’inici de la campanya catalana Sánchez anul·la la seva agenda i es planteja renunciar després de la investigació a la seva dona
- Resultats Repsol creu que l’impost a les energètiques decaurà a final d’any
- Competició de vela Lola Casademunt vestirà l’equip dels EUA de la Copa Amèrica
- Resultats trimestrals El Sabadell guanya el 50% més i preveu un rècord de benefici el 2024
- Expansió empresarial Esteve compra a Perrigo la divisió de malalties minoritàries per 275 milions
- Roberto Menéndez: "És important que la IA no estigui en mans de poques empreses"