Martín surfeja sobre la pluja del Japó i s’acosta encara més a Bagnaia

‘Martinator’ torna a guanyar sota la pluja en una delicadíssima pista de Motegi, on Marc Márquez aconsegueix el seu primer podi des d’Austràlia 2022, a l’acabar per darrere de Martín i Bagnaia

El pilot madrileny de l’equip satèl·lit Prima Pramac retalla cinc punts més al campió i líder del Mundial de MotoGP, a falta encara de sis cites mundialistes

Martín surfeja sobre la pluja del Japó i s’acosta encara més a Bagnaia

ALEJANDRO CERESUELA

5
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El madrileny Jorge Martín, de 25 anys, de San Sebastián de los Reyes, establert a Andorra, de l’equip satèl·lit Prima Pramac de Ducati, s’ha convertit ja en el noi de moda del Mundial de MotoGP. I, no només això, sinó que comença a tenir cara de futur campió del món de la màxima categoria. ‘Martinator’, que estava a 62 punts del líder i actual campió, l’italià ‘Pecco’Bagnaia (Ducati), abandona Motegi (Japó) a tan sols 3 punts del seu teòric cap de files, que ha sigut el primer que el l’ha felicitat després del seu espectacular triomf d’avui en un gran premi que havia de ser de 24 voltes i ha acabat convertit en la segona carrera a l’esprint del cap de setmana, ja que la forta pluja i la falta de llum ha convertit el GP en només 12 voltes.

Domini total

En sec i/o en mullat, Martín ha tornat a demostrar ser, de molt, el millor, el més ràpid, qui millor gestionava qualsevol situació a la pista, i el seu domini ha sigut tal que ha aconseguit fer un nou pas cap al seu somni daurat, que és liderar, en els pròxims grans premis, la taula de MotoGP, en la qual Bagnaia avui ha acabat segon («ateses les condicions i atès l’estat anímic i de pilotatge en el qual es troba el Jorge, és un tot un èxit») i en la qual Marc Márquez (Honda) ha sigut prodigiós a l’aconseguir pujar al podi en la tercera plaça, cosa que no aconseguia des del GP d’Austràlia de l’any passat.

La carrera a 24 voltes ha sigut declarada en sec malgrat que la pluja ja ha fet la seva aparició quan els pilots s’instal·laven a la graella de sortida. El que tothom sospitava ha passat, en efecte, abans de concloure la primera volta del GP i és que la direcció de la carrera ha hagut de treure la bandera blanca, que significava que el pilot que volgués podia entrar a canviar la seva moto de sec, amb la qual havia iniciat la carrera, per la de mullat, que tenia escalfant-se ja al seu taller. I, sí, tots els favorits ho han fet al completar la primera volta i ha començat una carrera diferent amb pneumàtics de mullat en una pista que començava a entollar-se de veritat.

«El Jorge em continua retallant punts, sí, està en el seu millor moment, però aquest segon lloc és molt, molt, bo per a mi»

‘Pecco’ Bagnaia

Campió del món de MotoGP amb Ducati

Aquesta carrera, aquesta maniobra, la de canviar de moto, ¡tot un espectacle!, ha tingut en Márquez, com sol ser habitual, un dels seus protagonistes més llest i veloç, que de seguida l’ha col·locat al costat de Martín i Bagnaia, liderant la carrera, tot i que per a això el campió de Cervera (Lleida), expert en condicions extremes i amb una Honda que pot defensar-se millor en aigua que en sec, ha hagut de lluitar molt dur amb Aleix Espargaró (Aprilia) i Marco Bezzecchi (Ducati) per defensar el bronze.

«¡És clar que estic content!, especialment per l’equip, que, en dies com avui, ha de fer un treball molt perfecte perquè tot et vagi bé», ha assenyalat Márquez abans de pujar al podi i ser felicitat per l’equip Repsol Honda. «Al principi calia anar amb molt de compte, però quan hem canviat la moto i ha començat a ploure en ferm, he sentit que tenia una bona oportunitat de pujar al podi i, la veritat, és que m’he sentit molt bé amb la moto. Al final, la direcció de la carrera ha fet bé de parar el GP, ja que hi havia molt aigua a la pista i la visibilitat començava a ser escassa».

«Han fet bé de parar la segona carrera, ja que començava a ser perillós per l’aigua acumulada i, a sobre, hi havia poca visibilitat»

Marc Márquez

Piloto de l’equip Repsol Honda

I és que la classificació final no ha sorgit de la carrera que s’ha reprès després d’una petita aturada de 25 minuts, que ha sigut suspesa tot just sortir perquè la pluja s’ha convertir en diluvi, sinó que ha sortit de les primeres 12 voltes que s’han fet, ja que, després de reprendre’s la prova per celebrar-se la 12 últimes, la pluja s’ha intensificat i la carrera s’ha hagut de suspendre, i s’han entregat els punts al complet a l’haver-se disputat el 50% de les voltes, cosa que ha provocat el galimaties al taller de l’equip Prima Pramac, que veia com Martín tornava a convertir-se en vencedor i retallava cinc punts més la distància amb Bagnaia.

El toro de ‘Martinator’

No deixa de ser impressionant, i crida molt l’atenció, que Martín, en un moment de forma impressionant, fos el pilot que, l’any passat i malgrat realitzar, en efecte, una altra espectacular temporada en el ‘team’ Pramac, fos descartat per Ducati per fer el salt a l’equip oficial de la fàbrica de Borgo Panigale, i que escollissin, finalment, l’italià Enea Bastianini, que també va estar brillant el 2022, com a company de Bagnaia. Ara, ‘Martinator’ es pot convertir en el primer pilot d’un equip privat, satèl·lit, que aconsegueix el títol, ja que l’últim que va aconseguir una conquesta així va ser, ni més ni menys, que Valentino Rossi, el 2001.

Notícies relacionades

No cal dir que Martín ha tornat a celebrar la victòria embolicant-se amb la bandera espanyola amb el toro, que els seus pares portaven i lluien als circuits d’Espanya quan seguien com a fans el català Àlex Crivillé, el primer campió del món de la màxima categoria l’any 1999, amb Honda.

Mundial de pilots: 1. ‘Pecco’ Bagnaia (Itàlia, Ducati), 319 punts; 2. Jorge Martín (Espanya, Ducati), 316; 3. Marco Bezzecchi (Itàlia, Ducati), 265, i 4. Brad Binder (Sud-Àfrica, KTM), 201.