ENTREVISTA

Laura Urquizu (Red Points): "M'agradaria desenvolupar un producte contra les 'fake news'"

"En el cas de contingut digital tenim una ràtio d'eficiència del 99%, i en el cas de productes falsos, del 90%"

zentauroepp47677174 barcelona 08 04 2019 laura urquizu consejera delegada de red190426133401

zentauroepp47677174 barcelona 08 04 2019 laura urquizu consejera delegada de red190426133401 / ALBERT BERTRAN

3
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Laura Urquizués un dels noms propis del panorama de‘start-ups’barceloní. És la consellera delegada de Red Points, protagonista d’una ronda d’inversió de 34 milions tancada a l’abril.

En 16 mesos Red Points ha aixecat 55 milions d’euros de finançament. ¿Com ho ha aconseguit? 

Això només es pot aconseguir amb una feina enorme. Quan vam veure que podíem ser un referent en la lluita contra la pirateria i les falsificacions i ja teníem bon producte, era el moment d’aixecar finançament per poder ser els més ràpids i accelerar l’expansió. Vam fer una primera ronda de 21 milions que ens va servir d’empenta, i ara una altra de 34 milions. Tot això només es pot fer amb molta feina, perquè ja no és només parlar de visió, de què volem ser, sinó que ara són mètriques, excel·lència en totes les àrees –en vendes, màrqueting, tecnologia, equips...– i saber explicar-ho.

Expliqui’m, doncs, ¿què és Red Points?

Red Points ha creat una solució informàtica, un ‘software’, que protegeix les marques i les empreses contra els problemes de les seves vendes a internet, contra les falsificacions, la pirateria en el cas de contingut, les falsificacions de perfils en xarxes socials, l’ús de les imatges de catàleg en llocs inadequats... I també contra distribuïdors legals que venen a preus o a mercats que no corresponen, o directament contra distribuïdors il·legals. 

¿Lluiten contra la pirateria de productes físics o també digitals?

Tots dos. El que fem és detectar i eliminar tant la falsificació de producte físic ‘online’ com el contingut digital que està distribuït il·legalment: pel·lícules, sèries, llibres...

¿Com es fa aquesta eliminació?

Hem automatitzat tots els processos d’eliminació. Sabem de cada ‘marketplace’ o web quins protocols tenen per a les denúncies, i hem creat eines que automatitzen els processos d’eliminació.

¿I si no els eliminen?

La nostra solució acaba amb els requeriments d’eliminació. En el cas de contingut digital tenim una ràtio del 99% d’eficiència, i en el cas de producte fals, el 90%. Aconseguim que aquestes ofertes de producte falsos o il·legal no estiguin accessibles, però pot quedar alguna cosa i llavors el client ha d’emprendre accions legals. En aquest cas, millor que els seus advocats no ho farà ningú.

¿La majoria de pirateria és a la Xina?

En realitat és a tot arreu. Però és cert que quant a procedència la majoria és asiàtica: La Xina, Turquia...

¿Els seus clients són només grans firmes?

Quan la gent pensa en aquest tipus de problemes s’imagina marques molt grans i productes de moda. «El bolso d’X». Però en realitat, afecta tota mena de mides d’empreses, des de petites a enormes, i verticals de tot tipus: moda, joguines, perfums, cosmètics, disseny de mobiliari, articles de cuina, producció de maquinària per a indústria, automoció, ‘software’... Moltes empreses no són conscients del problema de pirateria o de mercat negre que tenen.

¿Quins són els seus principals mercats?

El nostre principal mercat són els EUA, que és el 50% del total. L’altre 50% es distribueix entre Europa, Austràlia i el Japó, principalment. Només el 5% és client espanyol. La nostra oficina principal és a Barcelona, on treballem 165 persones, i tenim també una oficina a Nova York, amb 25 empleats.

¿A què destinaran els fons aconseguits?

Volem ser el referent del sector, i per això hem d’escalar ràpid, continuar aconseguint clients... i continuar desenvolupant la tecnologia. També em plantejo obrir una oficina operativa a la Xina. Amb els ‘firewalls’ d’internet, pensem que la nostra plataforma funcionaria millor des de dins per a determinats portals xinesos.

¿Algun projecte que li agradaria posar en marxa?

No ens hi hem posat, ni és al mapa, però m’encantaria que fóssim capaços de desenvolupar alguna cosa contra les ‘fake news’. És un camp que no toquem, però a mitjà o llarg termini m’agradaria destinar un equip per abordar si podríem fer-ho.

Notícies relacionades

¿Red Points sortirà a borsa algun dia?

És una de les possibilitats, no es pot descartar res, però encara queda moltíssim per plantejar-nos-ho. També hi ha una altra possibilitat per créixer, que són les adquisicions: fins ara hem fet creixement orgànic, però també podríem fer inorgànic, comprar empreses. A curt termini no, però a mitjà termini pot ser una opció.

Temes:

Startups