'start-up' de serveis
Els 'manetes' de Taskrabbit arribaran a tot Catalunya al juny
La 'start-up' d'origen nord-americà opera com a plataforma de serveis que connecta treballadors autònoms amb particulars
taskrabbit
Taskrabbit iniciarà operacions a les quatre províncies catalanes a partir de juny d’aquest any. Així ho ha confirmat la presidenta d’aquesta ‘start-up’ d’origen nord-americà, Sarah Rose, després d’iniciar operacions a Barcelona el mes de febrer. Taskrabbit busca connectar ‘manetes’ amb persones que necessiten realitzar alguna reparació a casa o també petits negocis. Des d’arreglar un endoll fins a podar el jardí. Tot i que l’ambició d’aquesta ‘start-up’ és anar alimentant el seu ventall de serveis mitjançant l’oferta i demanda de la comunitat local.
«Una vegada un client no podia anar a la festa d’aniversari d’un amic i va contractar algú perquè fos al seu lloc», explica Rose per a EL PERIÓDICO. El catàleg de serveis l’acaben definint els professionals que ‘pugen’ les seves habilitats a l’aplicació i les ofereixen els potencials usuaris. Aquesta ‘start-up’ inicia la seva expansió internacional de la mà d’Ikea, quan el gegant suec l’adquireix el 2017. Aquest fet provoca que el muntatge de mobles, especialment els de la firma sueca, siguin part substancial del seu negoci.
Notícies relacionadesPer al filtratge dels proveïdors de serveis, companyia certifica mitjançant processos de selecció les credencials dels ‘manetes’ (que actuen com a treballadors autònoms) i els obre perfils amb fotografia i una breu descripció, per reforçar la confiança en l’intercanvi. El preu final el marquen els professionals, que estableixen els seus honoraris i els cobren íntegrament. Segons dades de Taskrabbit, els proveïdors de serveis acaben cobrant per hora tres vegades el salari mínim i la companyia delimita el preu mínim el 25% superior a l’equivalent al salari mínim. I la companyia obté beneficis mitjançant un ‘plus’ que li cobra al client final.
Actualment aquesta companyia opera a sis països: els Estats Units, el Regne Unit, el Canadà, França, Alemanya i, des de febrer del 2020, a Espanya. A partir del tercer trimestre preveuen fer el salt a Madrid. La companyia declina facilitar dades de facturació o beneficis, tot i que xifra la seva activitat en un milió i mig de clients únics a tots els seus mercats durant el 2019.
- L’empresa Corominas deixa un deute de 200.000 euros
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Crisi sanitària Illa donarà explicacions sobre la pesta porcina al Parlament a petició pròpia després del veto al pla de Junts
- A Sevilla Hisenda es compromet a publicar les balances fiscals en ple pols pel finançament autonòmic
- Entre el 18 i el 22 de desembre La Generalitat, l’AMB i Barcelona decidiran les tarifes del 2026 del transport públic una setmana abans de Nadal
- Recurs a la comissió de garanties Els crítics d’ERC a Barcelona impugnen el congrés per elegir el nou líder
